۱۳۹۳ شهریور ۱۱, سه‌شنبه

بازداشت یک جوان تهرانی به اتهام ارتباط با مسیحیان خارج کشور !

.






ماموران امنیتی جوانی را که برای خرید داروهای مورد نیازش به داروخانه مراجعه کرده بود به اتهام ارتباط با مسیحیان خارج از کشور وی را در همان مکان بازداشت و به نقطه ایی نامعلومی منتقل کردند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، یک جوان ساکن تهران که برای خرید داروهای مورد نیازش به یک داروخانه مراجعه کرده بود، به اتهام ارتباط داشتن با مسیحیان خارج از ایران توسط ماموران امنیتی در همان مکان بازداشت شد.
 به نقل از فعالان حقوق بشر در ایران، این شهروند ساکن تهران به نام "یوسف حسن‌زاده" روز چهارشنبه مورخ ۲۹ مردادماه (27 آگوست 2014) ، به اتهام ارتباط با سازمانهای مسیحی خارج از کشور بازداشت شده است.
بر اساس این گزارش ماموران پس از بازداشت،  وی را به محل نامعلومی منتقل کردند.
یکی از اعضای خانواده یوسف حسن‌زاده در این رابطه گفت: " در طول مدت پس از بازداشت، یوسف ۲ بار تماس تلفنی با منزل داشته‌ است. در یکی از این تماس ها او خبر داده است که ماموران به علت ارتباط وی با اقوام مسیحی خود که در اروپا ساکن هستند، بازداشتش کرده‌اند. یوسف در طی تماس های تلفنی خود از محل نگهداری اش اظهار بی‌اطلاعی نموده است.
گزارشگر هرانا از قول همسر یوسف تاکید می‌کند که شوهرش یک مسلمان است و تغییر مذهب نداده است. به این ترتیب به نظر می رسد نه تنها مسیحی شدن در جمهوری اسلامی جرم ( ارتداد) محسوب می شود بلکه ارتباط داشتن با نوکیشان مسیحی حتی در خارج از کشور نیز می تواند برای شهروندان ایرانی جرم تلقی گردد !
یادآور می شود که طی هفته ی گذشته در ( 20 مرداد برابر 12 اگوشت 2014) نیز دوتن از شهروندان نوکیش مسیحی ساکن پایتخت به نامهای مهدی وزیری 28 ساله و امیر کیان 27 ساله در یک کلیسای خانگی توسط ماموران لباس شخصی وابسته به نیروهای اطلاعات و امنیت تهران در آن شهر دستگیر شده بودند. خانواده این افراد نیز برای مدتی از محل بازداشت آنها بی اطلاع بودند. مطابق گزارشات واصله این افراد همچنان در زندان به سر می برند و با اتهامات سنگین اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام روبرو هستند.
تجربه دو دهه گذشته در نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد که هرگاه ماموران امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی احساس می کنند که دنیا در برابر اقدامات آنها به دلایل سیاسی سکوت می کند، فعالیت خود را علیه اقلیتهای دینی، مذهبی و قومی شدت می بخشند.
با استقرار باراک اوباما در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده و دست دوستی که او به سوی رهبران جمهوری اسلامی دراز کرد، اقدامات سرکوبگرانه بیشتری علیه همه اقلیتهای دینی به ویژه مسیحیان نوکیش در ایران صورت گرفت. مطابق آخرین گزارشات بازرسان سازمان ملل متحد به شورای حقوق بشر و مجمع عمومی این سازمان حداقل پنجاه زندانی مسیحی در ایران تحت بازداشت هستند که اکثریت آنها را نوکیشان مسیحی تشکیل می دهند.


پیش تراحمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران نیز در گزارشات خود به مراجع بین المللی تاکید کرده بود که در دوره مورد مطالعه خود با بازداشت و در زندان نگاه داشتن حداقل 300 ایرانی مسیحی به خاطر اعتقادات دینی در جمهوری اسلامی برخورد کرده است و با توجه به مستندات به دست آمده آنها را تائید می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر