۱۳۹۳ شهریور ۲۶, چهارشنبه

دزدان ضمن عذرخواهی صلیب و انگشتر «اسقف اعظم» را ربودند !

.
دزدی و فساد اگر چه در برزیل پدیده‌ای غیر معمول نیست، ولی دزدیدن صلیب و انگشتر یک شخصیت بلندپایه مذهبی در نوع خود بی‌سابقه است !


به گزارش محبت نیوز،  اسقف اعظم شهر ریو دو ژانیرو در برزیل قربانی یک سرقت مسلحانه شد و دزدان با آنکه عالیجناب را شناختند ولی صلیب مقدس و انگشتر او را ترجیح  دادند تا با خود بردند.
به نقل از بی بی سی، "دم اورانی تمپستا" دوشنبه شب در راه رفتن به مراسمی در شهر "ریودوژانیرو" بود که یک اتوموبیل دیگر با سه مرد مسلح راه خودروی او را بست.
 مشاور اسقف اعظم گفته است که یکی از راهزنان که تفنگش را به سمت اسقف نشانه رفته بود او را شناخت و از او عذرخواهی کرد. با این وجود آنها به غارت ادامه دادند ولی از بردن اتوموبیل او صرفنظر کردند. در این حادثه کسی مجروح نشد.
البته پلیس بعدن وسایل دزدیده شده اسقف را پیدا کرده است. اما این حادثه نشان داد که علی رغم همه پیشرفتهای اقتصادی یک دهه گذشته نسبت به قبل، هنوز امنیت کاملی در شهرهای بزرگ و شلوغ برزیل برقرار نیست.
دزدی و فساد در برزیل پدیده‌ای غیر معمول نیست، ولی دزدیدن صلیب و انگشتر یک شخصیت بلندپایه مذهبی در نوع خود بی‌سابقه است.
به نظر می رسد فساد و نا امنی از خود پلیس ریشه می گیرد. پلیس برزیل روز گذشته ۲۲ مامور خود، از جمله یکی از فرماندهان رده بالای نیروهای ویژه در شهر ریو دو ژانیرو را بازداشت کرده و گفته است که آنها به اخاذی و گرفتن رشوه از مردم، مغازه‌داران و راننده‌های ماشین و موتور دست زده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر