۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

درخواست اسقف اعظم یورک و مسئله تخلیه مسیحیان از عراق

.







مقام بلند پایه کلیسای انگلستان : "بریتانیا به مسیحیان عراق و سوریه پناه دهد. چون شورشیان "دولت اسلامی" تشنه خون مردم هستند و به راحتی می توانند اقدام به نسل کشی کنند."
 به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»  ، جان سنتامو، اسقف اعظم یورک که دومین مقام بلندپایه کلیسای انگلستان می باشد از دولت آن کشور خواسته است که برای پناه دادن به مسیحیان عراق و سوریه فعالتر باشد تا از تکرار احتمالی فاجعه ای مانند کشتار دسته جمعی دهه نود میلادی قرن گذشته در "رواندا" جلوگیری شود.
او این درخواست را در حالی مطرح می کند که پاپ سابق، بندیکت شانزدهم در آخرین سفر خاورمیانه ای خود از مسیحیان خاورمیانه تقاضا کرده بود تا آن منطقه را که قسمتی از آن خاستگاه اولیه مسیحیت می باشد ترک نکنند و برای حفظ موضع تاریخی خود با وجود همه سختی ها تلاش کنند.
هفته گذشته نیز در خبرها آمد که حیدر العبادی نخست وزیر منصوب عراق در ملاقات با پاپ فاروق، رئیس کلیسای انجیلی مسیحی عراق و جهان، به بررسی مسئله مهاجرت مسیحیان عراق پرداخت و بررسی کرد که چه خطراتی از سوی گروه "خلافت اسلامی" داعش موجودیت آنها را تهدید می کند. در این دیدار او نیز از مسیحان خواست به خارج مهاجرت نکنند و در کشورشان باقی بمانند.
اما اکنون با توجه به افزایش خطر داعش با وجود همه اقدامات علیه آنها اسقف اعظم یورک نگران است و می گوید: "شورشیان گروه موسوم به "دولت اسلامی" با تشدید درگیریها در عراق و سوریه "تشنه خون" مردم هستند و به راحتی می توانند در آن دو کشور اقدام به نسل کشی کنند.
به نقل از بی بی سی، اسقف اعظم یورک گفته است نخست وزیر بریتانیا باید به تبعیت از دیگر کشورها برای اعطای پناهنگی فعالانه تر از گذشته عمل کند.او از دولت بریتانیا خواستار سرعت عمل بیشتری شد و گفت شرایط سوریه و عراق می تواند شبیه شرایط رواندا در سال ۱۹۹۴ باشد که مردم بصورت بسیار گسترده قتل عام شدند.
سر اسقف سنتامو همچنین گفت که گروه "دولت اسلامی" که از سنی های افراطی تشکیل شده است "ظرفیت خود برای خونخواری را نشان داده است. سربریدنها نشانه بی رحمی این گروهی است که باید جلوی آنها گرفته شود. اگر جلوی انها را نگیرید ممکن است با نسل کشی مواجه شوید."
او در طول یک هفته گذشته مراسم نیایش برگزار کرده و هر روز بین ساعتهای شش صبح تا شش عصر، در راس هر ساعت برای پناهجویان عراقی و سوری دعا می خواند.
دولت بریتانیا پیشتر گفته است به درخواستهای پناهندگی به طور موردی و جداگانه رسیدگی می کند. تا کنون فقط حدود ۳۰۰۰ شهروند سوری از مناطقی که به دست گروه "دولت اسلامی" افتاده است در بریتانیا پناه گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر