۱۳۹۳ شهریور ۲۸, جمعه

گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت کشیش زندانی درایران

Saeed-A-flag

گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت کشیش زندانی درایران






در همین حال همزمان با سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهور ایران به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعتراض‌ها به عدم بهبود وضعیت حقوق بشر و نقض آزادی بیان در ایران همچنان ادامه دارد .

به گزارش «محبت نیوز» روز چهارشنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی نسبت به وضعیت سعید عابدینی، کشیش ایرانی-آمریکایی که به ۸ سال زندان محکوم شده است، اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط او شده است.
در همین ارتباط نغمه عابدینی، همسر کشیش سعید عابدینی، به صدای آمریکا می‌گوید نسبت به وضعیت نگهداری همسرش در زندان، که بیمار نیز هست، به شدت نگران است. خانم عابدینی از این که شورای حقوق بشر سازمان ملل موضوع سعید عابدینی را با جدیت پیگیری می‌کند ابراز خرسندی کرده و امیدوار است که این تلاش‌ها به آزادی همسرش منجر شود.
تاکنون بسیاری از سناتورها که از قانونگذاران آمریکایی که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هستند، طی نامه‌ای  به جان کری، وزیر خارجه ایالت متحده، از او خواسته‌اند به هر تلاشی برای آزادی فوری سعید عابدینی متوسل شود.زندانی مسیحی کشیش سعید عابدینی که تابعیت امریکایی را نیز دارد به اتهام راه اندازی کلیسای خانگی برای تبليغ مسيحيت و اقدام علیه امنیت ملی، توسط دادگاهی در تهران به هشت سال زندان محکوم شده است.
چند روز پیش، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز در گزارشی که منتشر کرد گفت با وجود وعده‌های حسن روحانی، ‌پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان در ایران دیده نشده است. با این حال تبعیض ها علیه اقلیت های دینی و قومی همچنان، هم در قوانین و هم در اجرا وجود دارد.
چند مقام دولتی ایران، از جمله محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه، گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد را تکرار اتهامات پیشین گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و افرادی خواند که او آنها را «منافقین، ضدانقلاب و سران غربی و صهیونیستی» نامیده است.
جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از واژه «صهیونیستی» به جای اسرائیلی استفاده می‌کنند.
نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر، ایران را به نقض سازمان یافته حقوق بشر متهم می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر