۱۳۹۳ آبان ۱۹, دوشنبه

روح القدس روح خداست


روح القدس روح خداست او می خواهد با ما همدم و همراه باشد، شیوۀ زندگی روحانی را بما نشان دهد، بهنگام اندوه تسلی دهنده است، بما نیرو می دهد تا مسیح را بدیگران معرفی کنیم. در تنهائی و هجوم تردید و در "دادگاه" کنار ما می ایستد! او به گناهان ما اشاره می کند و شیوۀ آزاد ی از آن و گرایش به پارسائی را می آموزد. بما اطمینان می دهد که فرزندان خدا هستیم و توانائیم با نیروی عشق انسانها را عوض کنیم! روح القدس روح خداست اومی خواهد در عرصه های متنوع زندگی یعنی: محل کار، خانه وآشپزخانه، هنگام نوشتن، مونتاژقطعات، برداشت محصول، داد و ستد، کشیدن چک وامضای سفته، همه جا مراقب ما باشد. در اجتماع کلیسا ما را از "قوتی نو" برای پیشبرد روزهای آتی انباشته می کند تا دیگران را در بنای زندگی روحانی و آماده سازی و تجهیز برای خدمت یاری دهیم! در انجیل متی باب 28 آمده است پس رفته بنام پدر پسر و روح القدس جهان را شاگردان من سازید و درانجیل یوحنا میخوانیم، خداوند روح است پس بروح راستی او را بپرستید! پدر پسر و روح القدس سه شخصیت در سرشتی واحد هستند و برابر قدرت و هماهنگ عمل می کنند.
اگر چه کلمۀ تثلیث در کتاب مقدس نیست ولی این عبارت "تثلیث اقدس" بمنظور هدایت و کمک به یادگیری اعضای کلیسا ارائه می شود! اصل این است که خدا وجود دارد ولی اعمال و فکر خداوند در پیش بینی و پندار انسان نمی گنجد، اما روح القدس از آن خبر دارد و بما آگاهی می دهد! کتاب مقدس روشن می کند که: ما از اعمال خدا آگاه نیستیم ولی او از همۀ کارهای ما با خبر است (اول قرنتیان 2: 11). آیات زیر نمایانگر است که این سه قدوس، برابر و یگانه هستند، و این نیز فوق عقل بشری است. اما همانگونه که کار عیسای مسیح توسط روح القدس آشکار می شود "تثلیت اقدس" و سه اقنوم آن توسط این روح ارجمند، قابل فهم است! خداوند واجب الوجود (باشنده) و قائم بذات است و روح القدس و عیسای مسیح به گونه ای مشابه مخلوق نبوده، بلکه ابدی و ازلی اند! شواهد زیر گلچین آیاتی است که به درک و شناخت ما از خدای یکتا یاری می رسانند.
1. خدا یگانه است (تثنیه 4: 35 و 6: 4 واشعیا 45: 22)!
2 - خداست "پدر." (متی 6: 8 وغلاطیان 4: 6 و رومیان 1: 7)!
3. "پسر" خداست. (انجیل یوحنا 1: 18 و رومیان 9: 5 و کولسیان 2. 9 و تیطس 2: 13 وعبرانیان 1: 8 - 10)!
4- "روح القدس" خداست. (مزامیر 139: 7 واعمال رسولا 5: 3 و 4 و اول قرنتیان 2: 10 و 11)! متون روشنی که به تثلیث اشاره دارند: (انجیل متی باب 28: 19 واول قرنتیان 12: 6 - 4 و دوم قرنتیان 13: 13)! راحت ترین شکل ساده شدۀ تثلیث، این است که: خداوند یگانه است در سه شخص و یک سرشت! خدا سه نیست تا هرکدام، قلمرو مستقل خود را داشته باشند. در ضمن واحدی سرد و سترون نیست بلکه یگانه ای واحد، با سه فرم شخصی، در یک ذات که در کاری مشترک هماهنگ اند. (انجیل یوحنا 17: 26)! بیاد داشته باشیم که: ناسزا بمسیح یا ارتکاب به گناه دیگر قابل عفو است ولی اهانت به "روح القدس" گناهی نابخشودنی است. (انجیل متی: 12: 31 و 32)! در این صورت شفاعت او برای ما قطع می شود! همانگونه که این "روح" عیسای مسیح را از مردگان برخیزانید بی تردید بدن های فانی ما را پس از مرگ زنده خواهد کرد! (رومیان 8: 10)! آمین ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر