۱۳۹۳ مهر ۱۵, سه‌شنبه

بازداشت سه تن ازنوکیشان مسیحی عوامل فیلم "زندگی عیسی مسیح" در اصفهان

.
شهرام قائدی از هنرمندان مسیحی و از سازندگان فیلم "عیسی مسیح" بهمراه دو تن دیگر از نوکیشان مسیحی در پی ورود ماموران امنیتی لباس شخصی به منزلشان بازداشت شدند، منابع آگاه گفته اند که این سه تن را به بند ویژه اداره حفاظت اطلاعات زندان مرکزی اصفهان (دستگرد) منتقل کرده‌اند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز)، سه تن از نوکیشان مسیحی ساکن فولاد شهر اصفهان در روز شنبه 5 مهرماه 1393 برابر با ( 27 سپتامبر 2014) توسط عوامل اطلاعاتی و امنیتی اصفهان بازداشت و به زندان دستگرد منتقل گردیدند.
منابع مسیحی در اصفهان نام این سه نفر را "شهرام قائدی" ، "حشمت شفیعی" و "عماد حقی" اعلام کرده اند. آنها پس از دستگیری به بند ویژه اداره اطلاعات اصفهان در زندان دستگرد معروف به بند "الف طا" منتقل شده اند .
هرانا ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز گزارش داد، بازداشت این نوکیشان مسیحی در یورش به منزل شخصی آنها در عصر روز پنجم مهرماه حوالی ساعت چهار و نیم صورت گرفته است.
منابع آگاه خبر دادند ماموران اطلاعاتی در یورش به منزل مسکونی " شهرام قائدی"، ضمن تفتیش محل سکونتش، برخی وسایل شخصی وی از جمله کتابها و کامپیوتر او را نیز با خود از منزل خارج کردند.
بر اساس گزارشات منتشره از سوی "محبت نیوز" در میان این سه تن از بازداشت شدگان حداقل یک تن از این افراد پیش از این سابقه بازداشت  و در پرونده خود حکم زندان داشته است. نوکیش مسیحی "شهرام قائدی" ساکن فولاد شهر اصفهان پیش تر در روز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۳۹۰ ( ۲۲ ماه فوریه ۲۰۱۲ ) همزمان با بازداشت کشیش حکمت سلیمی و جمعی دیگر از اعضا کلیسای پولس اصفهان توسط ماموران امنیتی وی نیز در منزلش بازداشت شد.
"شهرام قائدی" سرانجام پس از هفتاد روز بازداشت در نیمه های اردیبهشت ماه 1391 به قید وثیقه آزاد گردید. البته بعد از مدتی توسط دادگاه برای او حکم سه ماه حبس به جرم تلاش برای تبلیغ مسیحیت نیز صادر و اجرا شد.
.
شهرام قائدی در تصویری از فیلم عیسی مسیح توسط گروه هنرمندان مسیحی اصفهان
"شهرام قائدی سنگچینی" 32 ساله از اعضای كلیسای پولس در اصفهان و از هنرمندان تئاتر آن شهر می باشد. او كه پیش تر نیز به خاطر فرم چهره اش در نمایش هایی در نقش عیسی مسیح به ایفای نقش پرداخته بود، در سال 1392 قصد ساخت فیلمی از زندگی عیسی مسیح را داشت که مراحل فیلمبرداری این فیلم پس از دستگیری چند تن از بازیگران، آن فیلم نیمه کاره‌‌ رها شد. همچنین گزارش شده عوامل ساخت فیلم در اثر فشار نیروهای امنیتی از کشور متواری شدند.
شهرام قائدی از اعضاء انجمن جوانان هنرمند فولاد شهر اصفهان علاوه بر بازیگری تئاتر نمایشنامه هائی را نیز بر روی صحنه برد. از آن جمله نمایشی به نام "شعبده بازی" و نمایش دیگری به نام "شام آخر مسیح" به کارگردانی او در تالار ذوب آهن فولاد شهر اجرا و با استقبال تماشاگران روبرو گردید.
منابع آگاه به محبت نیوز می گویند که ممکن است این بار نیز شهرام و دوستانش در رابطه با ساخت همین فیلم توسط عوامل اطلاعاتی و امنیتی اصفهان دستگیر شده باشند. آنها می گویند که ماموران اخیرن به او مشکوک شدند چون فکر می کردند که او در حال تدوین صحنه های فیلمبرداری شده فیلم زندگی عیسی مسیح می باشد.
در یک سال گذشته پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و انتخاب حسن روحانی، نه تنها از فشار بر مسیحیان و کلیساهای خانگی کاسته نشده، بلکه احکام صادره برای مسیحیان تحت پیگرد سنگین تر و هجوم و بازداشتها شدیدتر شدند. موارد گزارش شده از 12 مرداد 92 (زمان آغاز کار دولت جدید) بسیار قابل توجه می باشند. تا حدی که دیگر برای اقلیت مسیحی "تدبیر و امید" جایش را به ادامه "تهدید و هراس" داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر