۱۳۹۳ آبان ۷, چهارشنبه

تسبيح خدايي كه پادشاه است


براي سالار مغنيان. مزمور بنيقورح
    اي جميع امتها دستك زنيد. نزد خدا به آواز شادي بانگ برآوريد. 2 زيرا خداوند متعال و مهيب است و بر تمامي جهان خداي بزرگ. 3 قومها را در زير ما مغلوب خواهد ساخت و طايفهها را در زير پايهاي ما. 4 ميراث ما را براي ما خواهد برگزيد يعني جلالت يعقوب را كه دوست ميدارد، سلاه.
5 خدا به آواز بلند صعود نموده است. خداوند به آواز كرنا. 6 تسبيح بخوانيد، خدا را تسبيح بخوانيد. تسبيح بخوانيد، پادشاه ما را تسبيح بخوانيد. 7 زيرا خدا پادشاه تمامي جهان است. به خردمندي تسبيح بخوانيد. 8 خدا بر امتها سلطنت ميكند. خدا بر تخت قدس خود نشسته است. 9 سروران قومها با قوم خداي ابراهيم جمع شدهاند زيرا كه سپرهاي جهان از آن خداست. او بسيار متعال ميباشد.
ترجمه تفسيری

پادشاه تمام جهان
    اي همه مردم جهان، دست بزنيد و شادي كنيد! خدا را با سرودهاي شاد پرستش كنيد! 2 زيرا خداوند متعال و پرهيبت است. او پادشاهي است با عظمت كه بر سراسر جهان فرمان ميراند. 3 او قومها را مغلوب ما ساخت، طايفهها را به زير پاي ما انداخت 4 و سرزميني براي سكونت ما برگزيد، سرزميني كه موجب افتخار قوم عزيز اوست.
5 خداوند در ميان غريو شادي و صداي شيپور، به تخت خود صعود نموده است! 6 در ستايش او سرود بخوانيد! پادشاه ما را با سرود پرستش كنيد! 7 خدا پادشاه تمام جهان است. او را با سرود ستايش كنيد! 8 خدا بر قومهاي جهان فرمان ميراند. او بر تخت مقدس خود نشسته است. 9 روساي ممالك جهان با ما متحد شدهاند تا با ما خداي ابراهيم را پرستش كنند، زيرا او قدرتمندتر از تمام جنگاوران و برتر از همه مردم جهان ميباشد.

راهنما

مزامير 47 و 48 سلطنت خدا
          خدا پادشاه است. صهيون شهر خداست. چنين خدايي تا ابدالا'باد خداي ماست. خدا بر تخت نشسته است. زمين شادي و وجد نمايد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر