۱۳۹۳ دی ۲۶, جمعه

هویت ما در مسیح



شما کیستید؟ من کیستم؟  پیش از آنکه با گفتن اسم و فامیل و ملیت خود شروع کنیم، من و شما گناهکارانی بودیم که با سر بطرف آتش جهنم می رفتیم، ولی با فیض خدا در مسیح، نجات یافتیم،  فرزندان او شده ایم. و حالا می توانیم نام "خدا و پدر خداوند ما عیسی مسیح" و نیز پدر آسمانی خود را متبارک بخوانیم. و این امتیاز فقط  و فقط در مسیح امکان پذیر است. برخلاف آنچه که امروزه رایج است، همۀ عقاید و ادیان به خدای راستین ختم نمی شوند. بلکه راه فقط یکی است و آن عیسی مسیح است. یگانه کلام خدا، کتاب مقدس، اعلام می کند هیچ کس جز بوسیلۀ مسیح نزد خدای راستین نمی آید، "من راه و راستی و حیات هستم. هیچ کس نزد پدر جز بوسیلۀ من نمی آید." (انجیل مقدس، یوحنا ۱۴: ۶). مسیح تنها منبع نجات آسمانی از غضب خدا بر گناهان ما می باشد، "و در هیچ کس غیر از او نجات نیست زیرا که اسمی دیگر، جز نام عیسی زیر آسمان به مردم عطا نشده که بدان باید ما نجات یابیم."،  (انجیل مقدس، اعمال رسولان ۴: ۱۲). و فقط او قدرت کافی را دارد تا ما را از اسارت گناه و شیطان فدیه دهد، بازخرید کند، از گرو در بیآورد، و خودش ما را در این نجات تا ابد امن نگه دارد، "و من(عیسی) به آنها حیات جاودانی می دهم، و تا به ابد هلاک نخواهند شد. و هیچ کس آنها را از دست من نخواهد گرفت." (انجیل مقدس، یوحنا ۱۰:۲۸).

شما کیستید؟ اگر حقیقتاً، صادقانه، از گناهانتان توبه، به مسیح ایمان آورده، و تسلیم خداوندی اوشده اید، شما فرزند خدا هستید که پسر یگانۀ خدا، شما را با خون خودش خریده، و از اسارت گناه آزاد کرده است. شما مال او هستید. زندگی شما دیگر مال شما نیست، مال اوست. هر چه دلتان می خواهد نمی توانید انجام دهید. زندگی شما، علی رغم تمامی مشکلات مالی، سلامتی، خانوادگی، و غیره و غیره، در دستهای قدرتمند خداوند پر جلال، عیسی مسیح نگه داشته می شود. شما در او امن هستید. اینکه این را احساس می کنید یا نه اصلاً مطرح نیست. آنچه مطرح است، حقیقت است. حقیقت مطلق است و به ما وابسته نیست.

"... و هیچ کس آنها را از دست من نخواهد گرفت." (انجیل مقدس، یوحنا ۱۰: ۲۸). هیچ کس و قدرتی نمی تواند شما را ازمسیح جدا سازد، اگر حقیقتاً از گناهانتان توبه کرده و به او چون خداوندتان ایمان آورده اید. غیر ممکن است که نجات آسمانی خود را از دست دهید. ولی می توانیم با گناهانمان شادی و طراوت نجات آسمانی خود، لذت بودن در دستهای مسیح را از دست دهیم.

هر ایماندار مسیحی در یک اتحاد ماورای طبیعه با مسیح، با دیگر ایمانداران راستین مسیحی مشترک است. "کسی که به خداوند پیوندد، با او در یک روح است" ( انجیل مقدس، ۱ قرنتیان ۶:۱۷). ما در مسیح هستیم، و او در ما. حیات او در ما جاری است،از طریق روح القدس که در ما ساکن است ( انجیل مقدس، رومیان ۸: ۹). بر قدرت این حیات اتکا کنید.

امروز پدر آسمانی را،

برای فیض حیرت انگیزش،

که ما را در مسیح،

از مرگ روحانی به حیات جاودان روحانی آورده،

شکر کنید.

امروز و هر روز،

از او حکمت بطلبید،

تا برای خوشنودی او،

نه خودتان،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر