۱۳۹۳ دی ۲۴, چهارشنبه

تجربه كردن قوت روح‌القدس


روح‌القدس كيست؟
روح‌القدس شخصيت سوم تثليث اقدس مي‌‌باشد. او يك وجود يا شبح خيالي و يا نيروي فاقد شخصيت نيست. او از هر نظر با پدر و پسر برابر است. همه صفات الهي به روح‌القدس نسبت داده شده است. او داراي عقل مطلق و نامحدود (اول قرنتيان 11:2), اراده (اول قرنتيان 11:2) و احساسات (روميان 30:15) مي‌باشد.
دكتر <جي ادوين اور> (Dr. J. Edwin Orr) كه سرشناس‌ترين صاحب نظر در امور بيداري‌هاي روحاني مي‌باشد, روح‌القدس را چنين توصيف مي‌كند: "او فرمانده كل سپاه مسيح, صاحب حصاد روحاني, برترين عامل در بيداري‌هاي روحاني, تبشير انجيل و فعاليت‌ها و نهضت‌هاي بشارتي مي‌باشد. بدون رضايت و تأييد او, برنامه‌ها و طرحها به شكست خواهد انجاميد. او كفايت ما مسيحيان است تا عمليات تاكتيكي خود را با نقشه‌هاي استراتژيك او براي بيدار نمودن كليسا و بشارت به دنيا وفق دهيم."
اولين جايي كه در كتاب مقدس به روح‌القدس اشاره شده است كتاب پيدايش 2:1 مي‌باشد. نفوذ و تأثير او در عهد عتيق كاملا مشهود است, اما اين تأثير بيشتر در زندگي و خدمت خداوند ما عيسي به چشم مي‌خورد. سرانجام پس از صعود و جلوس عيسي به دست راست خداي پدر, او روح‌القدس را فرستاد تا " حامي " يا " تسلي دهنده " مومنان باشد (يوحنا 26:14 و 2:15). كلمه يوناني كه براي تسلي‌دهنده يا حامي به كار رفته است <پاركليت> (Paraclete) است و به مفهوم "كسي كه به عنوان همراه يا دوست به نزد يا كنار فردي ديگر خوانده شده است", مي‌باشد. در ضمن به مفهوم كسي است كه به ايمانداران مسيح انرژي, قدرت و اقتدار عطا مي‌كند.
با نام‌هاي زير به روح‌القدس اشاره شده است:روح خدا (اول قرنتيان 16:3)
روح مسيح (روميان 9:8)
روح حيات (روميان 2:8)
روح راستي (يوحنا 13:16)
روح فيض يا نعمت (عبرانيان 29:10)
روح وعده (افسسيان 13:1) 

چرا روح‌القدس آمد؟
روح‌القدس آمد تا بر عيسي خداوند شهادت دهد و تا او را جلال دهد (يوحنا 16: 13-14).
همان طوري كه عيسي آمده بود تا پدر را جلال دهد و او را مكشوف سازد, روح‌القدس فرستاده شده تا پسر يعني عيسي مسيح را جلال دهد.
هر چه بيشتر به روح‌القدس اجازه دهيم كه زندگي ما را در اختيار خود گرفته و كنترل نمايد, مسلماً محبت ما نيز نسبت به عيسي خداوند فزوني يافته, او را بيش از پيش خدمت نموده و محبت و حضور دايمي او را بيشتر احساس خواهيم كرد.
روح‌القدس چه رابطه‌اي با هر فرد مسيحي دارد؟
مسيحي كسي است كه مطابق يوحنا 12:1 و 5:3-6 و دوم قرنتيان 17:5 عيسي مسيح را به عنوان خداوند و نجات‌دهنده خود پذيرفته است.
در هنگام تولد روحاني, روح‌القدس:
به ما تولدي نو مي‌بخشد (يوحنا 5:3-6)
آمده و در وجود ما ساكن مي‌شود (اول قرنتيان 16:3)
ما را در مسيح مهر مي‌كند (افسسيان 13:1 و 30:4)
بيعانه يا تضمين ارثي مي‌باشد كه روزي دريافت خواهيم نمود (دوم قرنتيان 5:5)
ما را در بدي مسيح تعميد مي‌دهد (اول قرنتيان 13:12, غلاطيان 27:3, روميان 3:6-4)
ما را پر ساخته و براي خدمت به ما قوت مي‌بخشد (اعمال 1 :8)
اين اعمال روح‌القدس در ارتباط با موضع و جايگاه ما در بدن مسيح مي‌باشند كه ممكن است با احساسات خاصي نيز همراه باشند يا نباشند.
به هر حال, اين حقايق ما را با حقيقت هيجان‌انگيز اتحاد ما با مسيح آشنا مي‌سازند. <شما در من (هستيد) و من در شما> (يوحنا 20:14). ما ضعف خود را با قدرت او, خطاكاري و شكست خود را با قدوسيت و پيروزي او عوض مي‌كنيم.
در نتيجه اين ارتباط با مسيح, هر فرد مسيحي توانايي اين را دارد كه با قوت شهادت دهد و بر گناه غلبه پيدا كند. زماني كه ما با ايمان كنترل زندگي خود را به خداوند عيسي و به روح القدس مي سپاريم اين قدرت نهفته يعني زندگي و حيات عيسي در وجود ما آزاد مي شود. چون كار و خدمت روح القدس جلال دادن مسيح است, اكنون عيسي مسيح مي تواند بدون ممانعت در ما و از طريق ما عمل كند تا اراده كامل او به انجام رسد.
هر يك از ما براي اين كه تبديل به شاهداني موثر براي مسيح شويم مي‌بايد از روح‌القدس پر شويم:< لكن چون روح‌القدس بر شما مي‌آيد, قوت خواهيد يافت و شاهدان من خواهيد بود, در اورشليم, تمامي يهوديه, سامره و تا اقصاي جهان> (اعمال 8:1).
چه در عهد عتيق و چه در عهد جديد همه آياتي كه به پري روح اشاره مي‌كنند در ارتباط با يافتن قدرت براي خدمت و شهادت دادن مي‌باشند.
عكس‌العمل‌ها ما در مقابل پري روح‌القدس مي‌توانند بسيار متفاوت باشند. از احساس اطميناني آرام, از قدرت و درك ايماني فزاينده نسبت به مسيح و وعده‌هاي كلامش تا يك تجربه احساسي هيجان‌انگيز.
رساله اول قرنتيان باب 12 به ما تعليم مي‌دهد كه همگي ما اعضاي بدن مسيح مي‌باشيم. همان‌ طور كه اعضاي بدن انسان كارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهند, همچنين اعضاي بدن مسيح وظايف و مسووليتهاي مختلفي را در ملكوت او به عهده دارند. ما نبايد عطاي ديگري را حقير و خوار بشماريم. در ضمن ما نبايد در "تجربه پر شدن از روح‌القدس" يا در رابطه با عطاياي روح‌القدس از يكديگر تقليد كنيم. بر عكس بايد طريق بخشيدن عطايا و مكشوف نمودن و ظاهر ساختن آنها را به خود روح‌القدس واگذار نماييم.
به علاوه, مطابق اول قرنتيان باب 13 اگر انگيزه ما محبت نباشد اين عطايا چندان سودمند نخواهند بود.
افسسيان 17:5-20 به ما تذكر مي دهد كه:
<از اين جهت بي فهم مباشيد, بلكه بفهميد كه اراده خداوند چيست. و مست شراب مشويد كه در آن فجور است, بلكه از روح پر شويد. و با يكديگر به مزامير و تسبيحات و سرودهاي روحاني گفتگو كنيد و در دلهاي خود به خداوند به سراييد و ترنم نماييد.>
پولس رسول تعليم مي‌دهد كه يك مسيحي پر از روح اراده خدا را خواهد دانست و چنان شادي, درخشش , شجاعت و دليري از خود نشان خواهد داد كه "از روح مست شده است". در ضمن, چنان كه از اين قسمت كلام خدا بر مي‌آيد, يك مسيحي پر از روح دايماً خدا را در دل خود تمجيد نموده و در هر چيز او را شكر مي‌كند. او مي‌داند هر آنچه كه هست و هر آنچه كه دارد از لطف و فيض خدا مي‌باشد.
از روز پنطيكاست تا قرنها بعد همواره كار خدا توسط مردان و زناني كه همچون پولس, پطرس و همه شاگردان مسيح پر از روح‌القدس بوده‌اند به انجام رسيده است.
در زمان‌هاي اخير مرداني نظير <جان وسلي>, <جاناتان ادواردز>, <چارلز فيني>, <دوايت ال مودي>, <چارلز اسپرجان>, <جي كامبل مورگان>, <آر. اي توري>, <بيلي گراهام> و دهها رهبر مسيحي ديگر كه از روح‌القدس پر بوده‌اند توسط خدا براي تحقق بخشيدن به آرمان و ملكوت عيسي مسيح مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مسلماً پر شدن از روح‌القدس, صرفاً به رهبران مسيحي منحصر نمي‌شود و در صورتي كه ما شرايط لازمي را كه خدا مي‌خواهد برآورده سازيم در دسترس همه ما قرار دارد.
به سخنان برخي از اين مردان و زنان خدا در مورد لزوم پر شدن از روح‌القدس براي هر فرد مسيحي گوش فرا دهيد:
<انسان بايد با تمامي دل در طلب پر شدن از روح‌القدس باشد. بدون پر شدن از روح‌القدس, مطلقاً غير ممكن است كه شخص مسيحي يا يك كليسا بتواند مطابق ميل خدا زندگي يا كار كند.>  <اندرو موري> (Andrew Murray)  
<به همان اندازه كه گناهكاران به خاطر توبه نكردن مقصر هستند, مسيحيان نيز به خاطر پر نشدن از روح مقصرند. و حتي بيشتر از آنها نيز مجرم محسوب مي‌شوند چرا كه از گناهان آگاهي بيشتر دارند.> <چارلز فيني> (Charles G. Finney)  
<زندگي پر از روح‌القدس, كه دايماً پر و سرشار مي‌باشد, تنها زندگي است كه خدا را خشنود مي‌سازد.> <نورمن هاريسون> (Norman B. Harrison)  
<هدف بزرگ پر شدن از روح‌القدس, كسب قوت براي خدمت مي‌باشد. بهترين مسيحياني كه من آنها را مي‌شناسم و كساني كه بيشتر از هر كس ديگر توسط خدا مورد استفاده قرار گرفته‌اند كساني بوده‌اند كه بر طبق شهادت خود تجربه عميق‌تري از روح‌القدس در زندگي خود داشته‌اند.> <ادوين اور> (J. Edwin Orr)  
<من معتقدم كه امكان ندارد فرد مسيحي چه در زندگي و چه در خدمت موثر واقع شود, مگر اين كه از روح‌القدس كه يگانه تدارك خدا براي قوت بخشيدن به ما است, پر شود.>  <هنرييتا مييرز> (Henrietta C. Mears) <شرح زندگي مردان خدا را بخوانيد و در مي‌يابيد كه هر يك از آنها به دنبال قوت الهي بوده‌اند و آن را به دست آورده‌اند. يك موعظه كه تحت تأثير مسح روح‌القدس ايراد گردد به اندازه هزار موعظه كه با قوت و حكمت انساني ايراد مي‌گردد ارزش دارد.> <دكتر اسوالد اسميت> (Dr Oswald J. Smith)  
بار ديگر مي‌خواهم اين نكته را بطور خاص براي شما روشن سازم كه روح‌القدس در هر ايمانداري زندگي مي‌كند و قدرتي كه از پري روح ناشي مي‌شود تنها مختص به رهبران مسيحي نمي‌باشد. هر فرد مسيحي نه فقط حق و امتياز پر شدن از روح‌القدس را دارد, بلكه در افسسيان 18:5 به هر يك از آنها امر شده است كه از روح پر شوند. بنابراين اگر شخص مسيحي از روح پر نشود, از دستور خدا سرپيچي نموده و بر عليه خدا مرتكب گناه مي‌شود. به علاوه, چون خدا در كلام خود به ما امر فرموده است كه از روح پر شويم, بايد مطمئن باشيم هر لحظه‌اي كه او را دعوت كنيم, قدرت پر نمودن ما را دارد.
بايد به شما اطمينان بدهم كه بنابر وعده‌هاي كلام خدا و آنچه من از مشاهدات و تجربيات شخصي ياد گرفته‌ام, عيسي مسيح بيش از ما مي‌خواهد محبت, بخشش, قدرت خدمت و زندگي پيروزمندانه به ما عطا كند. عيسي بيش از من و شما مشتاق است است كه روح پر شويم.
پس چرا بسيار از مسيحيان در حال شكست به سر مي‌برند؟ چرا فقط عده معدودي از مسيحيان شهادت موثري براي مسيح مي‌دهند؟ چرا تعداد معدودي از مسيحيان پر از روح مي‌باشند؟ زندگي پر از روح چيست؟زندگي پر از روح زندگي پر از مسيح است. مسيحي پر از روح‌القدس فردي است كه مطابق روميان 11:6 خود را براي گناه مرده مي‌انگارد, اما براي خدا در مسيح عيسي زنده. مسيح كه "تمامي قدرت در آسمان و بر زمين به او داده شده است" (متي 18:28 ) و "در وي از جهت جسم تمامي پري الوهيت ساكن است" (كولسيان 9:2) اكنون مي‌تواند قدرت خويش را از طريق ايمانداران پر از روح آشكار سازد. او كه آمد تا گمشده را بجويد و نجات بخشد, اكنون از طريق مسيحي پر از روح شروع به جستجوي افراد گمشده مي‌نمايد. او قدمهاي شخص ايماندار را به طرف گمشدگان و نيازمندان هدايت مي‌كند. مسيح لبهاي ايمانداران را براي ابراز محبت خود به كار مي‌گيرد. قلب مملو از دلسوزي و محبت وي در زندگي مسيحي پر از روح آشكار مي‌شود.
شخص مسيحي به مفهومي كاملا واقعي زندگي, ناتواني روحاني, شكست و بي‌ثمر بودن خود را با قدرت و پيروزي عيسي مسيح تعويض مي‌كند. اين همان چيزي است كه <هودسن تيلور> (Hudson Taylor) مبشر برجسته به عنوان <زندگي تعويض شده> بدان اشاره كرده است.
وقتي كه ما از روح‌القدس پر مي‌شويم, از عيسي پر مي‌شويم. بعد از آن ديگر فكر نمي‌كنيم كه مسيح به ما كمك مي‌كند تا برخي از وظايف خود را انجام دهيم بلكه مي‌فهميم كه خود مسيح است كه از طريق ما عمل مي‌كند. مسيح از ما نمي‌خواهد كاري براي او انجم دهيم. او از ما مي‌خواهد به وي اجازه دهيم تا كار خود را در ما و از طريق ما به انجام برساند. اين همان تجربه شكوهمندي است كه پولس رسول شناخته بود و در مورد آن چنين نوشته است: < با مسيح مصلوب شده ام ولي زندگي مي‌كنم لكن نه من بعد از اين, بلكه مسيح در من زندگي مي‌كند> (غلاطيان 20:2)
اكنون بدن ما تبديل به بدن مسيح مي‌شود تا او مطابق اراده خود از آن استفاده كند, فكر ما تبديل به فكر مسيح مي‌شود تا مسيح توسط آن بيانديشد, اراده ما تحت كنترل اراده او قرار مي‌گيرد, و تمام شخصيت, وقت و استعدادهاي ما كاملاً از آن مسيح مي‌گردد.
پولس رسول در ادامه مي‌گويد: <و زندگي كه الحال در جسم مي‌كنم, به ايمان بر پسر خدا مي‌كنم كه مرا محبت نمود و خود را براي من داد>. ايمان به چه كسي؟ ايمان به پسر خدا, كه ما را محبت نمود و خود را براي ما فدا ساخت, كسي كه تمامي قدرت در آسمان و بر زمين به او داده شده است.
در اين خصوص تعمق و تفكر نماييد! آيا مي‌توانيد به مفهوم آن پي ببريد؟ اگر شما اراده خود را به خداي روح‌القدس تسليم كنيد و بپذيريد كه عيسي مسيح واقعاً لحظه به لحظه در زندگي شما قرار دارد, تجربه‌اي شگفت‌انگيز و پر ماجرا در انتظار شما خواهد بود. عيسي مسيح از طريق زندگي تسليم گشته و پر از روح شما, شروع به جذب زنان و مردان گمشده به سوي خود خواهد كرد.
چرا فقط عده معدودي از مسيحيان از روح‌القدس پر هستند؟اصولاً, اشكال كار مربوط به اراده است. انسان موجودي اخلاقي و آزاد است. خدا ما را با عقل, احساسات و اراده آفريد. اگر خدا انسان را به اجراي فرامين خود مجبور مي‌ساخت در واقع بر خلاف قوانين روحاني خويش عمل مي‌نمود. روميان 9:10 مي‌گويد كه اگر به زبان خود عيسي خداوند را اعتراف كنيم و در دل خود ايمان بياوريم كه خدا او را از مردگان برخيزانيد نجات خواهيم يافت. ما بايد از روي ميل "توبه كنيم" يعني از راه‌هاي خود برگرديم و به راه خدا برويم. زماني كه به سوي خدا بازگشت مي‌كنيم, اراده ما تسليم اراده خدا مي‌شود. با وجود اين بعداً دل ما به تدريج "محبت اوليه" خود را از دست مي‌دهد. شادي, شعف, طراوت و تازگي كه همراه با تجربه تولد تازه است از بين مي‌رود و بسياري از مسيحيان ديگر <در نور سلوك نمي‌نمايند چنان كه او در نور است> (اول يوحنا 7:1), ديگر طالب انجام اراده خدا نيستند بلكه به دلايلي كه به شرح آنها خواهيم پرداخت, ترجيح مي‌دهند به راه خود بروند. آنها تصميم مي‌گيرند كه به اهداف و نقشه‌هاي خود جامه عمل بپوشانند. با اين اعتقاد كه افراد آزادي هستند, بسياري از ايمانداران غلام و برده گناه مي‌شوند و نهايتاً با پولس رسول هم صدا شده مي‌گويند:
<زيرا آن نيكويي را كه مي‌خواهم نمي‌كنم, بلكه بدي را كه نمي‌خواهم مي‌كنم. پس چون آنچه را نمي‌خواهم مي‌كنم, من ديگر فاعل نيستم بلكه گناه كه در من ساكن است. واي بر من كه مرد شقي هستم! كيست كه مرا از جسم اين موت رهايي بخشد؟> ( روميان 19:7-24,20)
كسي نگون بخت‌تر از فرد مسيحي كه مشاركت وي با مسيح قطع شده است, وجود ندارد.
در اين وضعيت روحاني ديگر شادي در زندگي مسيحي يافت نمي‌شود, تمايلي به شهادت دادن براي مسيح نداريم و علاقه ما نسبت به كساني كه احتياج مبرمي به آمرزش و محبت نجات‌دهنده ما دارند سرد مي‌شود.
پس چرا شخصي كه آمرزش و محبت مسيح را تجربه نموده است, كسي كه طعم شادي حضور او را چشيده است, خواست و اراده خدا را رد مي‌نمايد و ترجيح مي‌دهد به راه خود برود؟ به چه علت يك مسيحي به خاطر پافشاري در رفتن به راه‌هاي خود, قدرت زندگي پر از روح را فدا مي‌سازد؟
بياييد به علل اين نوع رفتار مسحيان نگاهي بياندازيم.
عدم اطلاع از كلام خدابسياري از مسيحيان نمي‌دانند كه كلام خدا شامل حقايق ارزنده و باشكوهي راجع به مشاركتي است كه ما با عيسي مسيح خداوند, خداي پدر و روح‌القدس داريم. اين عدم اطلاع بسياري از ايمانداران را از پر شدن از روح‌القدس بازداشته است. فكرش را بكنيد, هر فرد مسيحي فرزند خدا مي باشد (يوحنا 12:1). گناهان او آمرزيده شده و در حالي كه با مسيح مشاركت مستمر دارد مي‌تواند بطور مداوم از همه گناهان پاك شود (اول يوحنا 7:1). خدا در قلب هر فرد مسيحي سكونت مي‌كند و منتظر است تا هر يك از فرزندان خود را قدرت ببخشد و آنها را در مسيح به كمال و رشد برساند.
در ضمن بسياري از مسيحيان متوجه نيستند كه ايمان بايد مضموني داشته باشد.
خصوصيات خدا پايه و اساس ايمان ما است.
خدا وجود مطلق يا برتر و ابدي است. كتاب مقدس مي‌گويد: <او اول و آخر است>. او آغازي ندارد و پاياني نيز نخواهد داشت. خدا وراي زمان و مكان قرار دارد و وجودي است قايم به ذات يعني اين كه كسي او را به وجود نياورده است (ارميا 17:32 , مكاشفه 8:1 و 11:4, اشعيا 25:40-26, روميان 14:9-21, افسسيان 11:1).
خدا قدوس است. تنها خدا بطور كامل پاك و بري از شرارت است. قدوسيت خدا نمي‌تواند گناه را تحمل كند, به همين دليل شكاف عميقي بين خدا و انسان وجود دارد و تنها عيسي مسيح مي‌تواند اين شكاف را پر كند (اول سموئيل 2:2 , اشعيا 1:6-3 و مكاشفه 8:4).
خدا محبت است. كاملترين مظهر محبت خدا صليبي است كه عيسي مسيح روي آن به خاطر گناهان ما جان داد (اول يوحنا 8:4-10 و 16).
خدا قابل اعتماد است. راستي و حقيقت خدا را نمي‌توان از شخصيت او جدا كرد. راستي و كامليت براي خدا امري اساسي محسوب مي‌شود. امكان ندارد خدا دروغ بگويد و كسي را گمراه كند. (ايوب 10:34-12 و مزمور 2:117)
خدا قادر مطلق است. خدا فراهم كننده و حافظ همه چيزها است. او به عنوان آفريننده ما رابطه تنگاتنگي با زندگي ما دارد. (ارميا 17:32-19 و يوحنا 1:1-4).
خدا داناي مطلق است. چيزي از نظر او مخفي نيست و هيچ چيز او را غافلگير نمي‌سازد. (مزمور 5:147 و اول يوحنا 20:3).
من شما را تشويق مي‌كنم كه اين خصوصيات را كه در كلام خدا مكشوف شده‌اند مورد مطالعه قرار دهيد. ديدگاه ما درباره خدا بر تفكر و سخنان ما به عنوان مسيحيان اثر مي‌گذارد. ما به شباهت خدا آفريده شده‌ايم و او مايل است او را بشناسيم. شناخت كاملتري از او و طلب كردن او باعت خواهد شد تا از طريق نجات‌دهنده خود عيسي مسيح بيشتر شبيه او شويم.
غرورتكبر, مانع بسياري از مسيحيات جهت پر شدن از روح‌القدس مي‌باشد. غرور, گناه شيطان بود. (اشعيا 12:14-14). غرور اولين گناه آدم و حوا بود زيرا آنها مي‌خواستند آنچه كه نبودند, بشوند. غرور ريشه اغلب قهرها و دوري گزيدن انسان از خدا است. مسيحي خود محور و خودخواه نمي‌تواند با خدا مشاركت داشته باشد چرا كه: <خدا با متكبران مقاومت مي‌كند و فروتنان را فيض مي‌بخشد.> (اول پطرس 5:5).ترس ترس از مردم بسياري مسيحيان را از پر شدن از روح‌القدس باز مي‌دارد. امثال 25:29 به ما مي‌گويد: <ترس از مردم دام مي‌گستراند>. يكي از تراژدي‌هاي روزگار ما اين است كه بسياري از مسيحيان خود را با روش‌ها و معيارهاي جامعه غيرمسيحي وفق مي‌‌دهند و همشكل آن مي‌شوند. بسياري, از اين كه با ديگران تفاوت داشته باشند مي‌ترسند. آنها مي‌ترسند درباره كسي كه: "ما را دوست داشت و خود را براي ما داد" شهادت دهند.
در اول پطرس 9:2 به ما گفته شده است:
<لكن شما قبيله برگزيده و كهانت ملوكانه و امت مقدس و قومي كه ملك خاص خدا باشد, هستيد تا فضايل او را كه شما را از ظلمت به نور عجيب خود خوانده است, اعلام نماييد>.
به خاطر داشته باشيد:
<رضامندي خداوند از ترسندگان وي است (ترس يعني احترامي كه به اطاعت مي‌انجامد) و از آناني كه به رحمت وي اميدوارند.> ( مزمور 11:147)
عيسي فرمود:
زيرا هر كه از من و كلام من عار دارد پسر انسان نيز وقتي كه در جلال خود و جلال پدر و ملايكه مقدسه آيد از او عار خواهد داشت.> (لوقا 26:9)
گناهان مخفي گناهان اعتراف نشده, مانع بسياري از مسيحيان جهت پر شدن از روح‌القدس مي‌باشد. شايد خدا به خاطرتان مي‌آورد كه به كسي دروغ گفته‌ايد و به حيثيت و آبروي او لطمه زده‌ايد, و يا دست به معامله‌اي خلاف اخلاق زده‌ايد, يا در امتحان تقلب كرده‌ايد, يا چيزي را دزديده‌ايد يا از كسي پولي گرفته‌ايد و به او پس نداده‌ايد, و يا اعمال ديگري مرتكب شده‌ايد كه او مي‌خواهد به آنها اعتراف نماييد. شايد او از شما بخواهد تا خطاياي خود نسبت به ديگران را جبران نماييد. (متي 23:5-24) اگر او شما را انجام اين كارها هدايت مي‌كند, پس از او اطاعت نماييد.
ممكن است بتوانيم اين گناهان را از دوستان و اطرافيان خود مخفي نگاه داريم اما نمي‌توانيم آنها را از خدا مخفي كنيم. <آيا خدا اين غوررسي نخواهد كرد؟ زيرا او خفاياي قلب را مي‌داند> (مزمور 21:44) آيا كسي هست كه او نبخشيده‌ايد؟ اگر هست و هنوز او را نبخشيده‌ايد, بدانيد كه خدا هم شما را نمي‌بخشد (مرقس 25:11-26). در هر صورت اگر طبق هدايت خداوند اين گناهان را به خدا اعتراف كنيم, خداوند ما را خواهد بخشيد و از هر ناراستي پاك خواهد نمود. ( اول يوحنا 9:1) 
داشتن افكار دنيويعشق به ماديات و تمايل به همشكل شدن با رسوم و روش‌هاي اجتماع غيرروحاني يا مادي گرايي, مسيحيان بسياري را از پر شدن از روح‌القدس بازداشته است.
<دنيا را و آنچه در دنياست دوست مداريد زيرا اگر كسي دنيا را دوست دارد, محبت پدر در وي نيست. زيرا كه آنچه در دنيا است, از شهوت جسم و خواهش چشم و غرور زندگاني از پدر نيست بلكه از جهان است. و دنيا و شهوات آن درگذز است لكن كسي كه به اراده خدا عمل مي‌كند, تا به ابد باقي مي‌ماند> (اول يوحنا 15:2-17).
انسان براي مدت كوتاهي در اين دنياي خاكي زندگي مي‌كند و سپس از صحنه روزگار محو مي‌شود. از اين رو ما به عنوان مسيحيان مي‌بايد با دقت و بطور مرتب روش استفاده از وقت, استعدادهاي و منابع مالي خود را مورد ارزيابي قرار دهيم تا براي تحقق بخشيدن به اهداف مسيح, حداكثر استفاده را از اينها ببريم.
<هيچ كس دو آقا را خدمت نمي‌تواند كرد, زيرا يا از يكي نفرت دارد و با ديگري محبت, و يا به يكي مي‌چسبد و ديگر را حقير مي‌شمارد. محال است كه خدا و ممونا (پول) را خدمت كنيد. لكن اول ملكوت خدا و عدالت او را بطلبيد كه اين همه براي شما مزيد خواهد شد.> (متي 24:6-33)
عدم اعتماد و توكل به خدا اين موضوع سبب مي شود كه عده‌اي از مسيحيان اراده خود را كاملاً به خدا نسپارند و از روح‌القدس پر نشوند. بسياري از اين مي‌ترسند كه اگر خود را كاملاً به خدا تسليم نمايند اتفاق دلخراش و تأسف‌آوري به منظور آزمايش برايشان خواهد افتاد. شايد مي‌ترسند يكي از عزيزان خود را از دست بدهند. عده‌اي مي‌ترسند خدا آنها را بر خلاف ميل شخصي براي براي امور بشارتي به مناطق دور افتاده دنيا و ميان قبيله‌هاي وحشي بفرستد.
خوب به ياد مي‌آورم كه دانشجوي جواني دچار اين ترس شده بود. او مي‌ترسيد خدا نقشه‌ها و برنامه‌هاي زندگيش را برهم زند. وقتي كه با هم صحبت مي‌كرديم به او خاطرنشان كردم كه محبت خدا به قدري زياد است كه پسر يگانه خود را فرستاد تا به خاطر گناهان وي بميرد. ما در مورد نجات‌دهنده‌اي با هم گفتگو كرديم كه به قدري وي را دوست داشت كه داوطلبانه حاضر شد جان خود را روي صليب فداي او نمايد و خونش را بريزد. سپس از او پرسيدم:
<آيا مي‌تواني بر چنين خدايي اعتماد و توكل نمايي؟>
او پاسخ داد: "قبلاً هرگز در اين مورد اين طور فكر نكرده بودم, مسلماً مي‌ توانم و بر او توكل خواهم نمود."
اين مرد جوان بالاخره از دانشگاه الهيات فارغ‌التحصيل شد و به سازمان ما پيوست. او يكي از پرثمرترين و پيروزمندترين اشخاص مسيحي است كه مي‌شناسم.
شما مي‌‌توانيد زندگي, عزيزان, دارايي, آينده و بالاخره همه چيز خود را به خدا بسپاريد و بر او توكل نماييد! او نه فقط پدري مهربان و با محبت است بلكه محبت او از محبت هر پدر جسماني‌اي حكيمانه‌تر و از محبت هر مادر جسماني, مهربانتر و رئوفتر مي‌باشد.
در نتيجه از اين كه كاملاً و لحظه به لحظه در تمام عمر خود به او توكل نماييد, هراسان مباشيد و او شما را از روح‌دالقدس پر خواهد ساخت.
من داراي دو پسر هستم و آنها را بسيار دوست دارم. تصور كنيد روزي كه آنها جوان بودند نزد من آمدند و به من چنين گفتند: "پدر, ما تو را دوست داريم و در اين فكر بوديم كه چگونه مي‌توانيم محبت خود را به تو نشان دهيم. ما تصميم گرفته‌ايم هر آنچه را كه به ما بگويي انجام دهيم."
حالا فكر مي‌كنيد من چه پاسخي به آنها مي‌دادم؟ آيا به آنها مي‌گفتم: <پسرها, من منتظر چنين لحظه‌اي بوده‌ام. حالا كه شما اراده خود را به من تسليم نموده‌ايد من قصد دارم شما را در اتاق حبس كنم, اشياي مورد علاقه شما را دور بريزم, و شما را مجبور به انجام كارهايي كنم كه بيش از هر چيز از آنها بدتان مي‌آيد. من شما را به سيه‌روزترين پسران اين شهر بدل خواهم ساخت.>
البته من چنين پاسخي به آنها نمي‌دادم.
برعكس من سعي مي‌كردم محبت بيشتري به آنها نشان دهم. به همين ترتيب پدر آسماني ما لحظه‌اي كه اراده و تماميت وجود خود را به او مي‌سپاريم حاضر است تا ما را بركت دهد و زندگي غني‌تري به ما عطا كند.
علل فوق و علل بسيار ديگري نظير اينها بسياري از مسيحيان را از شادي زندگي پر از روح‌القدس بازداشته است.
اكنون اجازه دهيد از شما سوال كنم آيا موارد زير در زندگي شما ديده مي‌شود؟
به خود باليدن و احساس مهم بودن كردن
علاقه به تعريف و تمجيد مردم
عصبانيت و بي‌طاقت بودن
خود رأي بودن, نافرمان, يكدنده و لجباز بودن, تعليم ناپذير يا نصيحت ناپذير بودن
داشتن روحيه سازشكارانه
حسادت
اعمال ناپاك و ناشي از شهوت
تقلب و فريبكاري
بي ايماني
خودخواهي
علاقه غير طبيعي به پول, لباسهاي قشنگ و اتومبيل, خانه و زمين يا بطور كلي به ماديات
شايد شما از خود سوال مي‌كنيد: (آيا ضرورت دارد پيش از آن كه از روح‌‌القدس پر شوم بر همه ضعف‌ها و نوميدي‌ها فايق آيم؟)
مطلقاً خير!
همان طور كه عيسي مسيح تنها كسي است كه مي‌تواند گناهان شما را ببخشد, همچنين روح‌القدس يگانه وجودي است كه مي‌تواند به شما پيروزي عطا كند و در برابر ضعف‌ها و شكست‌ها به شما نيرو بدهد.
چگونه مي‌توانيد از روح‌القدس پر شويد؟ابتدا لازم است بدانيد همان طوري كه اشخاص مختلف موقع پذيرفتن عيسي مسيح به عنوان خداوند و نجات‌دهند خود تجربيات مختلفي دارند, همان طور آنها موقع پر شدن از روح‌القدس نيز تجربيات متفاوتي دارند. بطور مثال ممكن است شما در يك جلسه بشارتي به دعوت واعظ براي پذيرفتن مسيح پاسخ مثبت داده باشيد ولي ديگري همچون خود من زماني كه در خانه تنها بوده در آرامش و سكوت مسيح را پذيرفته باشد. اما در واقع هر دوي شما تولد تازه يافته‌ايد و زندگي شما توسط قدرت روح‌القدس دگرگون شده است. البته تجربيات مختلف ديگري وجود دارد كه افراد صميمي و صادق از طريق آنها با مسيح ملاقات مي‌كنند و تبديل به "خلقت تازه‌اي" در او مي‌شوند. بدينسان ما به طرق مختلف از روح‌القدس پر مي‌شويم.
"پر شدن از روح‌القدس" به اين معني نيست كه ما سهمي بيشتر از روح‌القدس را دريافت مي‌نماييم بلكه به اين معني است كه ما بخشي بيشتر از وجود خود را به او مي‌سپاريم. وقتي ما زندگي خود را تحت اختيار و كنترل روح‌القدس قرار مي‌دهيم و از حضور و قدرت او پر مي‌شويم به روح‌القدس آزادي بيشتري مي‌دهيم تا در ما از طريق زندگي ما عمل كند و ما را قادر سازد تا به گونه‌اي بهتر باعث جلال مسيح شويم.
خدا بزرگتر از آن است كه در قالب‌هاي ساخته دست بشر جا بگيرد. با وجود اين قوانين روحاني خاصي وجود دارد كه تغيير ناپذير هستند. چون روح‌القدس از پيش در وجود هر فرد مسيحي ساكن مي‌شود, پس "ماندن در اورشليم" چنان كه مسيح به شاگردان خود دستور داد لزومي ندارد مگر براي كسب آمادگي شخصي براي دريافت قدرت روح‌القدس. در حالي كه ما كنترل زندگي خود را بيشتر و بيشتر به او تسليم مي‌كنيم, روح‌القدس ما را با قدرت خود پر مي‌سازد.
ممكن است شما در يك خلوت‌گاه آرام از روح‌القدس پر شويد و يا در حالي كه در خيابان شلوغي قدم مي‌زنيد از روح پر شويد. البته به شرط اين كه تمايل خالص و اصيلي براي تسليم كردن اراده خود به مسيح در وجود شما باشد. تجربه <دوايت ال مودي> (Dwight L. Moody) بدينسان بود. حتي امكان دارد شما از روح‌القدس پر شويد و بدانيد واقعه عجيبي براي شما رخ داده است, با اين وجود در همان وقت از آنچه واقعاً اتفاق افتاده است نا آگاه باشيد.
آيا شما مي‌خواهيد از روح‌القدس پر شويد؟ انگيزه شما براي پري روح‌القدس چيست؟ آيا به دنبال تجربه‌اي نشئه‌آور هستيد يا اين كه از صميم قلب مي‌خواهيد با قدرت و تأثيري بيشتر عيسي خداوند را خدمت نماييد؟ آيا از جان و دل مي‌خواهيد ديگران را كمك كنيد تا مسيح را بشناسند و او را بپذيرند؟
نمي‌خواهم بگويم نكاتي را كه قصد دارم مطرح كنم يگانه راه پر شدن از روح‌القدس مي‌باشد. اما مي‌خواهم اين فرمان يا دستورالعمل روحاني را به شما عرضه كنم, به خاطر اين كه يك فرمول روحاني است و من به تجربه مي‌دانم كه موثر است.
از شما درخواست مي‌كنم كه با دعا به دستورالعمل زير توجه كنيد:
پي به اين واقعيت ببريد كه به شما دستور داده شده است تا "از روح القدس پر شويد".
<مست شراب مشويد كه در آن فجور است, بلكه از روح پر شويد> (افسسيان 18:5).
توجه داشته باشيد كه اين هشدار خدا است. آيا فكر مي‌كنيد او از شما خواستار كاري است كه قادر نيستيد آن را تجربه نماييد؟
بدانيد كه وقتي از روح‌القدس پر شويد براي خدمت قوت خواهيد يافت.<لكن چون روح‌القدس بر شما مي‌آيد, قوت خواهيد يافت و شاهدان من خواهيد بود در اورشليم و تمامي يهوديه, سامره تا اقصاي جهان> (اعمال 8:1).
اگر تمايلي براي شهادت دادن در مورد مسيح نداريد و يا اگر قدرت اين كار در خود نمي‌بينيد پس مطمئن باشيد كه هنوز پر از روح‌القدس نيستيد. روح‌القدس به اين منظور آمد تا شاگردان, و در ضمن شما و من قوت بيابيم. چرا ما به قدرت نياز داريم؟ تا با زندگي مقدس و پاك خود نمايندگاني مسيح در اين زمين باشيم و با شهادت وفادارانه و ثمربخش خود, از طريق دعاها و پول خود پيغام مسيح را از جايي كه زندگي مي‌كنيم تا دورترين نقاط دنيا با مردم در ميان بگذاريم.
آيا مي‌توانيد صادقانه بگوييد كه اين انگيزه شما براي پر شدن از روح‌القدس مي‌باشد؟ گرسنه و تشنه پر شدن از روح‌القدس باشيد.
اين معناي داشتن اشتياق و ميل شديد به احياي مجدد پري و قدرت روح‌القدس مي‌باشد. يوحنا رسول چنين مي‌نويسد:
<و در روز آخر كه روز بزرگ عيد بود, عيسي ايستاده, ندا كرد و گفت "هر كه تشنه باشد نزد من آيد و بنوشد. كسي كه به من ايمان آورد, چنانكه كتاب مي‌گويد از بطن او نهرهاي آب زنده جاري خواهد شد." اما اين را گفت در باره روح كه هر كه به او ايمان آرد او را خواهد يافت زيرا كه روح‌القدس هنوز عطا نشده بود, چونكه عيسي تابه حال جلال نيافته بود.> (يوحنا 37:7-39)
< خوشا به حال گرسنگان و تشنگان عدالت, زيرا ايشان سير خواهند شد.> (متي 6:5)
خود را كاملا به خداوندي مسيح و به اراده خدا تسليم نماييد.وقتي شما حاضر شويد تا به دعوت محبت آميز نجات‌دهنده مبارك خود لبيك بگوييد كه فرمود: "اگر كسي تشنه باشد نزد من آمده و بنوشد." آنگاه شما آماده‌ايد تا به خاطر اراده خدا از اميال خود دست بكشيد. در نتيجه, اين قدم مستلزم تسليم كامل و بي‌قيد و شرط اراده شما به اراده خدا مي‌باشد. شما به جايي رسيده‌ايد كه با كمال مسرت مي‌خواهيد خواست و اراده خدا را بدانيد و آن را انجام بدهيد چون كه مي‌دانيد خدا شخصيتي قابل اعتماد و مملو از محبت است اراده و خواست او بهترين است.
تا اين لحظه روح‌القدس در زندگي شما مهماني بيش نبود, زيرا از همان وقتي كه مسيحي شديد او آمد تا در وجود شما زندگي كند اما شما گاهي اوقات او را در يكي از اتاقهاي كوچك خانه دل خود محبوس نموده‌ايد در حالي كه بقيه خانه را براي لذت و خوشي خود مورد استفاده قرار داده‌ايد.
دعوت رساله به روميان 1:12-2 براي شما روشن و پر معني شده و شما مي‌خواهيد <بدنهاي خود را قرباني زنده و مقدس پسنديده خدا بگذارنيد كه عبادت معقول شما است.> و ديگر نمي‌خواهيد همشكل اين جهان بشويد بلكه مي‌خواهيد با تجديد و دگرگوني افكار و طرز فكرتان خود دگرگون شويد <آنگاه قادر خواهيد شد اراده خدا را درك كرده آنچه را كه خوب و كامل و مورد پسند او است, كشف كنيد.>
حال مي‌دانيد كه بدن شما هيكل يا معبد روح‌القدس است كه در شما زندگي مي‌كند, ديگر از آن خود نيستيد چون كه <به قيمتي> يعني با خون گرانبهاي عيسي مسيح خريداري شده‌ايد. در نتيجه اكنون مايل هستيد كه خدا را در بدن و در روح خود جلال دهيد. (اول قرنتيان 19:6-20)
اكنون با تمام دل مي‌خواهيد اول ملكوت خدا را بطلبيد. (متي 33:6)
حال شما مي‌خواهيد:
< ... آنچه را كه در بالا است بطلبيد در آن جايي كه مسيح است به دست راست خدا نشسته. زيرا كه مرديد و زندگي شما با مسيح در خدا مخفي است.> (كولسيان 1:3-3)
اكنون مي‌توانيد با شادي وصف‌ناپذير با پولس هم صدا شده بگوييد:
<با مسيح مصلوب شده‌ام ولي زندگي مي‌كنم لكن نه من بعد از اين بلكه مسيح در من زندگي مي‌كند و زندگاني كه الحال در جسم مي‌كنم, به ايمان بر پسر خدا مي‌كنم كه مرا محبت نمود و خود را براي من داد.> (غلاطيان 20:2).
شما زندگي خود را با زندگي مسيح تعويض كرده‌ايد. اگر مي‌توانيد اين اعترافات را به معني واقعي كلمه از ته دل بگوييد براي انجام قدم پنجم آمادگي داريد. به هر حال قبل از آن كه به بحث درباره نكته پنجم بپردازيم مي‌خواهم توجه شما را به كلام نجات‌دهنده‌مان در انجيل يوحنا 18:15و20 جلب نمايم:
<اگر جهان شما را دشمن دارد, بدانيد كه پيشتر از شما مرا دشمن داشته است. به خاطر آريد كلامي را كه به شما گفتم: "غلام بزرگتر از آقاي خود نيست. اگر مرا زحمت دادند, شما را نيز زحمت خواهند داد. اگر كلام مرا نگاه داشتند, كلام شما را هم نگاه خواهند داشت.>
زندگي پر از روح هميشه زندگي آساني نيست هر چند زندگي است مملو از شادي, ماجرا و هيجان كه مشابه آن را به هيچ طريق ديگر نمي‌توانيد تجربه نماييد.
ما خواه مسيحي باشيم يا خير در زندگي مشكلاتي خواهيم داشت و روزي نيز از اين دنيا خواهيم رفت. اگر قرار است مسيحي باشم, مي‌خواهم تمام آن چيزهايي را كه خدا براي من در نظر گرفته است داشته باشم, و مي‌خواهم كاملاً آن گونه باشم كه خدا از من مي‌خواهد. اگر بايد رنج بكشم و روزي بميرم پس چرا به خاطر متعال‌ترين و بهترين يعني براي عيسي مسيح خداوند و انجيل او زحمت نكشم و نميرم؟
اجازه دهيد قبل از آن كه اين موضوع را به پايان رسانيم, از شما سوالي بكنم. آيا هرگز شنيده‌ايد كه يكي از مقدسان خدا به سبب زحمت و شكنجه به خاطر مسيح اضهار ندامت و پشيماني كرده باشد؟ من هرگز نشنيده‌ام. بر عكس فقط شنيده‌ام كه به خاطر امتياز خدمت نمودن به مسيح, علي‌رغم سختي و دشواري وظيفه و مسووليت خود, خدا را حمد و سپاس گفته‌اند و از تشكر كرده‌اند. از طرف ديگر شنيده‌ام كه بسياري از كساني كه اواخر عمر خود مسيح را پذيرفته‌اند اظهار تأسف نموده‌اند كه چرا زودتر اين اقدام را ننموده‌اند و اين قدر به تأخير انداخته‌اند. مسيحي شدن به اين مفهوم نيست كه حتماً به شهادت خواهيد رسيد اما در ضمن بايد اين را نيز بدانيد كه مسيحيت لم دادن, خوردن, خوابيدن و يك زندگي راحت هم نيست.
قبل از ادامه بحث بياييد نكات يا قدم‌هاي ارائه شده جهت آمادگي براي پر شدن از روح‌القدس را با هم مرور كنيم:
بدانيد كه به شما امر شده است تا از روح‌القدس پر شويد.
بدانيد وقتي از روح‌القدس پر شويد براي خدمت قوت خواهيد يافت.
گرسنه و تشنه پر شدن از روح‌القدس باشيد.خود را كاملاً به خداوندي مسيخ و به اراده خدا تسليم نماييد.
اگر در مورد انجام هر كدام از اين قدم‌ها شك داريد, با دقت مطلب مربوط به آن قدم را با دعا بدقت مرور نماييد. آيات كتاب مقدسي مربوط به هر قدم را مطالعه كنيد. از خدا بخواهيد شما را براي انجام قدم بعدي آماده سازد.
با ايمان پري روح القدس را به خود اختصاص دهيد.به خاطر داشته باشيد اگر مسيحي هستيد, خداي پدر, پسر و روح‌القدس قبلاً در شما ساكن شده‌اند. قدرت و منابع عظيم روحاني در دسترس شما قرار دارند. براي پر شدن از روح‌القدس با اعتماد, اختيار و كنترل زندگي خود را به او تسليم كنيد و مطمئن باشيد كه او مطابق امر و وعده‌اي كه داده است شما را پر خواهد ساخت.
در رساله افسسيان 5: 18 به ما چنين امر شده است:
< مست شراب مشويد كه در آن فجور است بلكه از روح پر شويد.>
در اول يوحنا 5: 14-15 به ما وعده داده شده است:
< و اين است آن دليري كه نزد وي داريم كه هر چه بر حسب اراده او سوال نماييم, ما را مي‌شنود. و اگر دانيم هر چه سوال كنيم ما را مي شنود, < و اين است آن دليري كه نزد وي داريم كه هر چه بر حسب اراده او سوال نماييم, ما را مي شنود. و اگر دانيم هر چه سوال كنيم ما را مي شنود, پس مي‌‌‌دانيم كه آنچه از او درخواست كنيم مي‌يابيم.>
ما مي‌دانيم خواست و اراده خدا اين است كه ما از روح‌القدس پر شويم. در نتيجه وقتي از روح‌القدس مي‌خواهيم ما را پر كند, مي‌توانيم مطمئن باشيم كه مطابق كلام خدا جواب دعاي خود را يافته‌ايم.
پري روح‌القدس نيز همانند نجات, بخشش يا هديه خدا است. هيچ يك از اينها را نمي‌توانيم با تلاش شخصي خود كسب كنيم. ما هر دوي اينها را با تسليم كامل اراده خود به وسيله ايمان كسب مي‌كنيم و اين زماني است كه به گناهان خود اعتراف مي‌كنيم و ديگر شرايط ارائه شده در درس چهارم اين كتاب را عملي مي‌سازيم.
انتظار پر شدن از روح‌القدس را داشته باشيد.در هيچ جاي كتاب مقدس گفته نشده است كه براي پر شدن از روح القدس بايد دعا كنيد. شما با ايمان از روح القدس پر مي شويد همان طور كه با ايمان نيز مسيح را پذيرفتيد. پولس مي نويسد:
< لكن بدون ايمان تحصيل رضامندي او محال است, زيرا هر كه تقرب به خدا جويد لازم است كه ايمان آورد بر اين كه او هست و جويندگان خود را جزا مي دهد > ( عبرانيان 11 : 6 ).
آيا ايمان داريد خدا مي‌خواهد شما از روح‌القدس پر شويد؟
آيا ايمان داريد خدا مي‌تواند شما را از روح پر سازد؟
در انجيل متي 9: 28-29 عيسي با دو نفر كور صحبت كرد و از آنها پرسيد: "آيا ايمان داريد كه من قادرم شما را بينا سازم؟"
آنها در جواب گفتند: "بلي خداوند".
آنگاه چشمان ايشان را لمس نمود و فرمود: "بر وفق ايمانتان براي شما بشود."
مكان خلوتي را پيدا كنيد و به تنهايي آياتي را كه در پاراگرافهاي قبلي آمده است دوباره بخوانيد. لازم نيست براي روح‌القدس انتظار بكشيد. او منتظر است به او اجازه دهيد تا شما را پر سازد. به خاطر داشته باشيد كه <بر وفق ايمانتان براي شما مي‌شود> و <او كساني را كه با جديت و اشتياق او را مي‌طلبند پاداش مي‌دهد.>
از آن جا كه مضمون و اساس ايمان شما خدا و كلام او است پس به شما پيشنهاد مي‌كنم كه از او
بخواهيد شما را از روح‌القدس پر كند و سپس براي اظهار ايمان خود به امر و وعده خدا, بپذيريد كه پري روح‌القدس را يافته‌ايد. بدون اين كه درخواست و يا تقاضا كنيد بطور ساده اين طور دعا كنيد:
پدر گرامي, به تو محتاجم, من گرسنه و تشنه يك رابطه زنده‌تر و پوياتر با تو هستم. مي‌پذيرم كه تاكنون خودم زندگي خود را كنترل كرده‌ام. در نتيجه نسبت به تو گناه ورزيده‌ام. از تو به خاطر بخشش گناهانم توسط مرگ مسيح بر روي صليب تشكر مي‌كنم. اكنون به گناهان خود اعتراف مي‌كنم و از آنها روي برمي‌گردانم, كنترل زندگي خود را به عيسي خداوند تسليم مي‌كنم. جهت ابراز ايمان, از تو براي اين كه مرا روح‌القدس پر ساختي و كنترل زندگي مرا به دست گرفتي تشكر مي‌كنم. آمين.
آيا صادقانه زندگي و اراده خود را به تسليم كرده‌ايد؟
آيا ايمان داريد در اين لحظه از روح‌القدس پر شده‌ايد؟ اگر ايمان داريد از او تشكر كنيد. براي حضور دايمي و قدرت او در شما او را شكر كنيد. با ايمان براي پيروزي بر شكستها و براي شهادت موثري كه خواهيد داشت او را شكر كنيد. خدا را تمجيد كنيد و دايماً از او تشكر نماييد (افسسيان 20:5, اول تسالونيكيان 18:5).
چگونه مي‌‌توانيد بدانيد كه از روح‌القدس پر شده‌ايد؟به دو طريق بسيار خوب مي‌توانيد تشخيص دهيد كه از روح پر هستيد:
توسط وعده‌هاي كلام خدا
توسط تجربه شخصي
اگر وفادارانه زندگي خود را به اراده خدا سپرده‌ايد و مطابق نكاتي كه در اين كتاب مطرح شده است صادقانه اراده خود را به او تسليم كرده‌ايد و اگر از او در خواست كرده‌ايد كه شما را پر سازد, پس او شما را از روح‌القدس پر نموده است.
آيا اراده خدا اين است كه مطابق افسسيان 5 : 18 از روح پر شويد؟ پس آيا مي‌توانيد ايمان داشته باشيد كه او دعاي شما را شنيده است؟ (اول يوحنا 5: 14-15)
آيا اكنون مي‌توانيد بدانيد صرف نظر از اين كه احساس مي‌كنيد يا خير, آنچه را كه از او با اشتياق خواسته‌ايد, دريافت نموده‌ايد؟
كلام خدا به ما وعده مي‌دهد كه ما مي‌توانيم بدانيم. در نتيجه بر اساس كلام خدا در صورتي كه تمام شرايط مذكور در كلام خدا را بر آورده سازيد مي‌توانيد بدانيد كه از روح‌القدس پر شده‌ايد.
اما احساسات چه نقشي در پري روح‌القدس دارد؟ شما زماني كه زانو مي‌زنيد و براي پر شدن از روح‌القدس دعا مي‌كنيد ممكن است احساساتي به شما دست دهد يا ندهد.
در نتيجه گفتگو با بسياري از مردم دريافته‌ام كه اكثر مسيحيان در آرامش به اين اطمينان رسيده‌اند كه از روح‌القدس پر هستند و اين اطمينان در آنها پديد مي‌آيد كه خدا ايشان را به طريقي كه قبلا هرگز تجربه ننموده‌اند براي هدايت ديگران به نزد مسيح, به كار خواهد برد. در قلب كساني كه پر از روح‌القدس شده‌اند ايمان عظيمتري به خدا و به كلام او به وجود مي‌آيد. نتيجه چيست؟ ايمان بيشتر, قدرت بيشتر, شجاعت بيشتر, تأثير بيشتر براي شهادت دادن.
چه نتايجي را در اثر پر شدن از روح‌القدس مي‌توانيد انتظار داشته باشيد؟
اكنون وقت آزمايش واقعي براي تشخيص اين كه آيا حقيقتاً از روح‌القدس پر شده‌ايد يا خير رسيده است. آيا محبت شما نسبت به مسيح بيشتر شده است؟ آيا علاقه و توجه بيشتري نسبت به كساني كه هنوز به محبت و بخشش مسيح پي نبرده‌اند در شما ايجاد شده است؟ آيا در شهادت ايمان قويتر شده‌ايد و شجاعت, آزادي و قدرت بيشتري در خود احساس مي‌كنيد؟ اگر پاسخ سوالات بالا مثبت است پس بدانيد كه از روح‌القدس پر هستيد و عيسي مسيح شروع به حيات و ابراز محبت خود در شما و از طريق شما نموده است. به ياد داشته باشيد كه عيسي وعده فرمود "پس از آن روح‌القدس بر ما بيايد قوت خواهيم يافت. بعد از قوت يافتن طبعاً مي‌خواهيم در هر جا كه هستيم شاهدان او باشيم." (اعمال 1: 8)
قطعاً وقتي كه از روح‌القدس پر مي‌شويد محبت بيشتري نسبت به مسيح, همنوعان و كلام خدا خواهيد داشت. همان طور كه پولس رسول در روميان 5: 5 گفته است: <محبت خدا در دلهاي ما به روح‌القدس كه به ما عطا شد ريخته شده است.> در ضمن, ثمره روح يعني <محبت, خوشي, سلامتي, حلم, مهرباني, نيكويي, ايمان, تواضع و پرهيزگاري بيش از پيش در زندگي شما نمايان خواهد شد.> (غلاطيان 5: 22)
در عين حال بايد بدانيد كه بين ثمره روح و عطاياي روح‌القدس تفاوتي وجود دارد.
پر شدن از روحالقدس به منظور كسب قدرت و شجاعت در شهادت دادن براي مسيح ميباشد. اغلب رهبران مسيحي با دكتر <آر. اي. توري> ( Dr.R.A.Torrey ) توافق دارند كه گفته است:
" بارها كتاب مقدس خود را مطالعه كرده و اين موضوع را مورد بررسي قرار داده‌ام و به جرأت اعلام مي‌كنم كه حتي يك آيه در خصوص پر شدن از روح‌القدس در عهد جديد يا عهد عتيق يافت نمي‌شود كه مربوط به شهادت دادن و خدمت نباشد."
وقتي فرد مسيحي در مسيح مي‌ماند, و در پري روح‌القدس زندگي مي‌كند ثمره روح در او افزايش مي‌يابد و او از نظر روحاني به تدريج به رشد و بلوغ مي‌رسد.
رشد ثمره روح به صورت روندي در طول زندگي شخصي صورت مي‌پذيرد و اين روند در حالي كه شخصيت مسيح در زندگي فرد مسيحي شكل ميگيرد بطور مستمر ادامه مييابد. ثمره روح در برخي از مسيحيان بيشتر از ديگران آشكار ميشود و اين بستگي به ميزان سر سپردگي و تسليم شخص به روحالقدس دارد.
هر چه بيشتر خود را براي گناه مرده انگاريم و نسبت به عيسي مسيح و حيات او در ما, وفاداري بيشتري نشان دهيم و هر چه بيشتر به او اجازه دهيم تا توسط قدرت روحالقدس حيات خود را از طريق ما آشكار سازد, ثمره روح بيشتر در ما آشكار خواهد شد.
گرچه ظهور و رشد ثمره روح در زمان طولاني صورت مي‌گيرد, لكن عطاي روح‌القدس در همان موقعي كه شخص به مسيح ايمان مي‌آورد و نجات مي‌يابد به او داده مي‌شوند. گرچه فرد مسيحي كه پر از روح‌القدس مي‌شود براي شهادت دادن قوت مي‌يابد ولي همه مسيحيان مطابق اول قرنتيان 12 عطاي يكساني دريافت نمي‌كنند. برخي دعوت شده‌اند تا رسول باشند, برخي تا نبي باشند و ديگران تا مبشر, شبان يا معلم باشند (افسسيان 4: 11). در نتيجه ما بايد به خداوند اجازه دهيم تا خدمتي را كه براي ما در نظر گرفته است به ما نشان دهد.
سعي نكنيد كه از خدمت شخص ديگري تقليد كنيد. صبور باشيد. خود تصميم نگيريد كه با زندگي خود چه كار كنيد يا كجا مسيح را خدمت نماييد. اگر به مطالعه كلام او ادامه دهيد و نسبت به هدايت روح‌القدس حساس باشيد و مطيع هدايت‌هاي او باشيد, عيسي حيات خود را از طريق شما آشكار خواهد ساخت. شما از طريق مطالعه كلام خدا, هدايت روح‌القدس و مشورت حكيمانه مسيحيان بالغ و رشد كرده مي‌توانيد به اراده خدا براي خود پي ببريد.
آيا پر شدن از روح‌القدس يك بار صورت مي‌گيرد يا تكراري است؟
بلي, اگر ما خود را به مسيح تسليم كنيم ميتوانيم بارها پري روح‌القدس را تجربه كنيم. براي هر فرصت تازه‌اي كه براي خدمت پيش مي‌آيد, مي‌بايد از روح پر شويم. فرمان پر شدن از روح‌القدس كه در افسسيان 5: 18 آمده است به معني خاص كلمه در زبان اصلي يوناني به مفهوم <پري دايمي و مستمر از روح القدس> مي‌باشد. به عبارت ديگر ما بايد پر شدن از روح‌القدس را به عنوان طريقه زندگي خود ادامه دهيم.
چگونه مي‌توانيم در پري روح‌القدس سلوك نماييم؟
فرد مسيحي براي كسب هر نوع پيروزي قدرت روحاني كاملاً به روح‌القدس متكي مي‌باشد. در نتيجه هر چقدر بيشتر تسليم او باشيم روح‌القدس آزادي بيشتري خواهد داشت كه از طريق ما براي هدايت ديگران به طرف مسيح عمل كند و ما را به رشد و بلوغ روحاني برساند.
اجازه دهيد چند پيشنهاد عملي به شما عرضه كنم كه مي‌تواند شما را كمك كند تا لحظه به لحظه مابقي عمر خود را در پري روح‌القدس زندگي كنيد.
به حقايق شكوهمندي كه در زير آمده است فكر كنيد:
عيسي مسيح به معني واقعي كلمه در وجود شما سكونت مي‌كند. شما نسبت به نفس, گناه و تمامي اميال خودخواهانه شخصي مرده‌ايد و از طريق عيسي مسيح براي خدا زندگي مي‌كنيد (روميان 11:6). شما زندگي خود را با تمام گناهان, نااميدي‌ها و شكست‌هايش با زندگي پيروزمندانه مسيح معاوضه كرده‌ايد كه <در وي از جهت جسم تمامي پري الوهيت ساكن است و شما در وي تكميل شده‌ايد كه سر تمامي رياست و قدرت است>. (كولسيان 2: 9 - 10)
فكرش را بكنيد, كسي كه در وجود شما ساكن است, كسي است كه تمامي قدرت در آسمان و بر زمين در دستهاي او است. به همين دليل بود كه پولس رسول ميگفت: < قوت هر چيز را دارم در مسيح كه مرا تقويت مي‌بخشد >. (فيليپيان 4 : 13)
شما طبيعت كهنه يا انسانيت كهنه خود را در زير خروارها خاك مدفون كرده‌ايد. عيسي به شما كمك نمي‌كند كه با طبيعت گناه آلود كهنه خود زندگي مسيحي داشته باشيد, بلكه او از بدن شما به عنوان هيكل يا معبد خود, از ذهن شما براي انديشيدن افكار خود, از دل شما براي ابراز محبت و رحمت خود و از زبان شما براي بيان حقايق مربوط به خود استفاده مي‌كند.
خواست و اراده او, خواست شما شده است. در ابتدا ممكن است لازم ببينيد روزي چندين بار حقايق فوق را اذعان و تأييد نماييد. شايد واجب باشد كه طرز فكر و دعا نمودن خود را كاملاً تغيير بدهيد. فكر نكنيد كه <من چه كاري مي‌توانم براي مسيح انجام دهم؟> يا دعا نكنيد كه <خداوندا, مرا كمك كن تا اين كار را براي تو انجام بدهم> بلكه, اين طور دعا كنيد <عيسي خداوند, تماميت وجود من به تو تعلق دارد. آن طور كه خودت ميخواهي مرا به كار ببر. هر جا كه خواست تو است مرا بفرست زيرا كه من مردهام و زندگي من با مسيح در خدا مخفي است.>
طالب ماندن در مسيح باشيد (اول يوحنا 2: 6). ماندن در مسيح مستلزم چه ميباشد؟ عيسي فرمود: "اگر احكام مرا نگاه داريد در محبت من خواهيد ماند....". (يوحنا 15: 10)
ماندن در مسيح يعني نگاه داشتن احكام او و نگاه داشتن احكام او يعني اطاعت از او. ماندن در مسيح يك زندگي به دور از كوششهاي شخصي است. ما چقدر كند به اين حقيقت ساده پي مي‌بريم كه: يك شاخه سعي نميكند ميوه بياورد همان طور كه يك لامپ سعي نميكند بدرخشد و نور بدهد. هيچ كدام از اينها نيازي به تلاش كردن ندارند. شاخه و لامپ, حيات و انرژي لازم را از منبع خود مي‌گيرند.
مسيحيان داراي منابع بي‌نهايت عظيمي هستند. كسي كه حيات گياهي و انرژي الكتريكي را آفريده است در وجود ما زندگي ميكند. پس چرا ما بايد سعي و كوشش كنيم؟ تنها به اين دليل كه در او نمي‌مانيم. صحيحترين راه براي آزمودن زندگي مسيحي خود اين است كه از خود بپرسيم, آيا من كوشش مي‌كنم يا در مسيح مي‌مانم و در او ساكن هستم؟ اگر هنوز به سعي و كوشش خود متكي هستم, بنابر اين در پي آن مجراي پاكي كه زندگي و حيات مسيح بتواند از آن جريان پيدا كند, نيستم.
در خصوص اين باب‌هاي كتاب مقدس تفكر و تعمق نماييد: يوحنا 14, 15, 16, متي 6 , كولسيان 3, افسسيان 5, روميان 6, 8, 12, 14, اول قرنتيان 13, اول يوحنا 1, عبرانيان 11, غلاطيان 5, مزمور 37 : 1-7, 23-24 .
من به شما پيشنهاد مي‌كنم رووس مطالب هر يك از اين فصول كتاب مقدس را در دفترچه‌اي يادداشت كنيد و مخصوصاً فهرستي از پيشنهاداتي كه فكر مي‌كنيد به شما كمك خواهند كرد تا در مسيح بمانيد تهيه كنيد. از اين دفترچه براي نوشتن دروس مطالب ديگر فصول كتاب مقدس و ثبت متنهاي كليدي كه مي‌خواهيد آنها را حفظ كنيد استفاده نماييد. در كتاب مقدس قسمت‌هاي بسياري ديگري وجود دارد كه مي‌توانند به شما كمك كنند تا در مسيح بمانيد.
هر روزه وقت معيني را در دعا صرف نماييد تا با خدا مشاركت برقرار كنيد. از او هدايت بطلبيد و براي جان‌هاي گمشده دعا كنيد.
اگر مي‌خواهيد در پري و قوت روح‌القدس گام برداريد, لازم است از منابع بي‌پايان محبت, حكمت, بخشش و فيض عظيم خدا بهره بگيريد و اين كار بدون صرف وقت در مشاركت با خداوند در دعا امكان ندارد و البته دعايي كه عجولانه و توأم با شتاب نباشد. همان طور كه صرف وقت و پرهيز از شتاب و عجله رابطه زناشويي يا هر گونه رابطه ديگر را تقويت مي‌كند, همان طور صرف وقت مشخص و معين و هر روزه با خدا, "محبت نخستين" رابطه ما با خدا را تقويت مي‌نمايد.
وقتي شما دعا مي‌كنيد از منبع قدرتي كه مي‌تواند زندگي شما را عوض كند, نيرو مي‌گيريد. فهرستي از كساني كه مي‌دانيد به مسيح نياز دارند تهيه كنيد. سپس هر روزه براي آنها دعا كنيد (افسسيان 6: 18, اول سموئيل 12: 23) و از خدا بخواهيد تا با قدرت خود قلب آنها را آماده سازد و آنها را به سوي مسيح جذب نمايد.
روزانه وقت معيني را صرف قرائت و مطالعه كلام خدا بنماييد.
مطالعه و تعمق در مورد كلام خدا به اندازه دعا اهميت دارد. پس از سالها كار با هزاران مسيحي به اين نتيجه رسيدهام كه كسي نميتواند از زندگي پر و وافر لذت ببرد مگر اين كه تعادل مناسبي بين مطالعه كتاب مقدس, دعا, در ميان گذاشتن مسيح با ديگران از طريق يك زندگي توأم با اطاعت و پري روحالقدس, ايجاد كند. علاوه بر مطالعه كلام خدا, خود را به حفظ نمودن آيات كليدي و مهم كلام خدا عادت دهيد. (اين آيات را بخوانيد: عبرانيان 4: 12, اول قرنتيان 2: 9 -12, مزمور 119: 4, 9, 15, 16, 97, 98, 103, 105, 130)
روحالقدس را محزون مسازيد.
به محض اين كه كاري را انجام ميدهيد كه مي‌دانيد اشتباه است و آن را اعتراف نمي‌كنيد, روح‌القدس را محزون مي‌سازيد. منظور ما از محزون ساختن روح‌القدس چيست؟ روح‌القدس روح پاك و مقدسي است. وقتي كه يك مسيحي مرتكب گناه مي‌شود و در اين گناه ادامه مي‌دهد, روح‌القدس از اين كار ناخشنود و غمگين مي‌شود. در نتيجه اگر مي‌خواهيد در پري روح‌القدس پيش برويد و براي شهادت دادن از قدرت او بهره بگيريد, بايد زندگي مقدس و تسليم شده‌اي داشته باشيد.
شما با استفاده از "تنفس روحاني" مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. تنفس روحاني همچون تنفس جسماني شامل "بازدم يا بيرون دادن" چيزهاي ناپاك و "دم يا فرو بردن" چيزهاي پاك و مقدس است. اين يك تمرين يا ورزش در ايمان است كه شما را قادر مي‌سازد تا محبت و بخشش خدا را تجربه كنيد و در روح سلوك كنيد.
"بازدم يا بيرون دادن" از نظر روحاني به معني اعتراف به هر گناه شناخته شده در زندگي شما است. كلام خدا در اول يوحنا 1: 9 به ما چنين وعده مي‌دهد: <اگر به گناهان خود اعتراف كنيم, او امين و عادل است تا گناهان ما بيامرزد و ما را از هر ناراستي پاك سازد.>
با اعتراف به گناه, شما با خدا در مورد زشتي وحشتناك عمل گناه آلود خود موافقت مي‌كنيد و مي‌پذيريد كه مسيح جريمه گناه شما را پرداخت نموده است و سپس با طرد اعمال گناه آلود خود توبه مي‌كنيد.
"دم يا فرو بردن" از نظر روحاني بطور ساده به اين معني است كه با ايمان پري روح‌القدس را قبول كنيد و از او دعوت كنيد تا شما را هدايت نمايد, زندگي شما را تحت كنترل خود بگيرد و طبق وعده خود اعمال 1: 8 به شما قوت عطا كند.
بسياري از مسيحيان اين مفهوم تنفس روحاني را به عنوان يك تمرين يا ورزش در ايمان درك نمي‌كنند, در نتيجه از نظر روحاني زندگي آنها همچون موجهاي كنار ساحل است. آنها پس از يك تجربه عاطفي يا احساسي وارد يك تجربه احساسي ديگر مي‌شوند و بيشتر عمر خود را به عنوان مسيحيان دنيوي زندگي مي‌كنند و در واقع خود زندگي شان را كنترل مي‌كنند و روح‌القدس را محزون مي‌سازند.
روح‌القدس را اطفا مكنيد.
نسبت به هدايت روح‌القدس حساس باشيد زيرا كه او داناي مطلق است. حكمت و دانش او نامحدود است و ما را به جميع راستي و حقايق هدايت خواهد كرد (يوحنا 16: 13). هرگز به او نه نگوييد. وقتي كه به زندگي پر از روح و مسيح محور عادت كرديد, آنگاه مانند فيليپس كه روح‌القدس او را به نزد خواجه سراي حبشي هدايت نمود تا با وي صحبت كند (اعمال 8: 26-29) و هم چون پولس رسول كه به مكادونيه خوانده شد تا به انجيل موعظه كند (اعمال 16: 9), شما نيز داراي تجربياتي عالي و شگفت‌انگيز خواهيد شد.
هيجان انگيزترين تجربيات تمامي زندگي من در زمان‌هايي بوده‌اند كه روح‌القدس در قلبم با صدايي آرام زمزمه كرده و گفته است با افرادي خاص در مورد مسيح صحبت كنم. در حالي كه من در اطاعت از هدايت روح‌القدس با اين اشخاص صحبت مي‌كردم, هميشه به اين موضوع پي بردم كه روح‌القدس قلب اين افراد را براي شهادت من آماده كرده بود. بارها به من گفته شده: "بيل, خداوند تو را نزد من فرستاد است." يا "هر آنچه گفتيد نياز من بود. حتماً كسي در مورد مشكل من با شما صحبت كرده است." روح‌القدس همه چيز را مي‌داند و اگر شما و من از حضور و قدرت او پر باشيم هميشه آنچه را كه ديگران احتياج دارند به آنها خواهيم گفت.
من تجربيات زيادي در زمينه اين نوع هدايتهاي شگفتانگيز روح‌القدس دارم ولي مي‌خواهم يكي از اين تجربيات را با شما در ميان بگذارم. روزي با اتومبيل خود به طرف <مركز كنفرانس مسيحي فارست هوم>
Forest Home Christian Conference Center)) واقع در كاليفرنيا مي‌رفتم. خدا اين مركز را براي بركت دادن هزاران دانشجو به كار برده بود. آن روز يكي از روزهاي خيلي گرم اواخر ماه آگوست بود. در حالي كه در جاده كوهستاني به طرف بالا در حال حركت بودم, اتومبيل من جوش آورد و از حركت باز ايستاد و مجبور شدم صبر كنم تا موتور خنك شود. بالاخره, پس از مدت زيادي معطلي موفق شدم اتومبيل را روشن كنم.
به خانه روستايي كه در آن حوالي بود رفتم تا مقداري آب در رادياتور بريزم. مرد صاحبخانه شخصي بسيار سخاوتمند و خوش خلق بود. او به من كمك كرد تا در رادياتور آب بريزم و گرچه در حدود پنج يا ده دقيقه در آن جا بودم چيزي راجع به مسيح به او نگفتم. فكر من كاملاً متوجه جلسه مهمي بود كه در بالاي كوه داشتم و شديداً مي‌خواستم كه در آن شركت كنم. وقتي كه خم شدم تا درپوش رادياتور را كه روي زمين بود بردارم, كتاب عهد جديد از جيب پيراهنم افتاد. اما هنوز آن صداي آرام روح‌القدس را نمي‌شنيدم.
از آن مرد تشكر كردم و در حالي كه آن جا را ترك مي‌كردم انگار نيروي قوي مرا مجبور مي‌كرد تا برگردم با آن مرد در مورد مسيح صحبت كنم. اما در درون خودم شروع به بحث و مجادله كردم و گفتم : "براي رسيدن به كنفرانس ديرم شده است. به علاوه, اگر حالا برگردم آن شخص فكر خواهد كرد كه من آدم متعصبي هستم. به علاوه اگر قرار بود در مورد مسيح به او شهادت دهم بايد اين كار را همان موقع كه او در ريختن آب در رادياتور به من كمك مي‌كرد انجام مي‌دادم."
اما بحث و مجادله انسان در برابر اصرار روح خدا بيفايده است و من پس از دو مايل رانندگي دور زدم و به طرف خانه آن شخص حركت كردم. براي احتياط در كنار جاده توقف نمودم تا دعا كنم. به خداوند گفتم: "خداوندا, اجازه نده من اشتباه كنم. مراجعت من ظاهراً كار احمقانهاي است. آنچه بايد بگويم به من عطا كن. باشد كه اراده تو انجام شود".
در حالي كه با اتومبيل خود وارد حياط منزل آن شخص شدم, آن مرد به استقبال من آمد.
از من پرسيد: "آيا چيزي را فراموش كرده‌ايد؟"

تجربه كردن قوت روح‌القدس
روح‌القدس كيست؟
روح‌القدس شخصيت سوم تثليث اقدس مي‌‌باشد. او يك وجود يا شبح خيالي و يا نيروي فاقد شخصيت نيست. او از هر نظر با پدر و پسر برابر است. همه صفات الهي به روح‌القدس نسبت داده شده است. او داراي عقل مطلق و نامحدود (اول قرنتيان 11:2), اراده (اول قرنتيان 11:2) و احساسات (روميان 30:15) مي‌باشد.
دكتر <جي ادوين اور> (Dr. J. Edwin Orr) كه سرشناس‌ترين صاحب نظر در امور بيداري‌هاي روحاني مي‌باشد, روح‌القدس را چنين توصيف مي‌كند: "او فرمانده كل سپاه مسيح, صاحب حصاد روحاني, برترين عامل در بيداري‌هاي روحاني, تبشير انجيل و فعاليت‌ها و نهضت‌هاي بشارتي مي‌باشد. بدون رضايت و تأييد او, برنامه‌ها و طرحها به شكست خواهد انجاميد. او كفايت ما مسيحيان است تا عمليات تاكتيكي خود را با نقشه‌هاي استراتژيك او براي بيدار نمودن كليسا و بشارت به دنيا وفق دهيم."
اولين جايي كه در كتاب مقدس به روح‌القدس اشاره شده است كتاب پيدايش 2:1 مي‌باشد. نفوذ و تأثير او در عهد عتيق كاملا مشهود است, اما اين تأثير بيشتر در زندگي و خدمت خداوند ما عيسي به چشم مي‌خورد. سرانجام پس از صعود و جلوس عيسي به دست راست خداي پدر, او روح‌القدس را فرستاد تا " حامي " يا " تسلي دهنده " مومنان باشد (يوحنا 26:14 و 2:15). كلمه يوناني كه براي تسلي‌دهنده يا حامي به كار رفته است <پاركليت> (Paraclete) است و به مفهوم "كسي كه به عنوان همراه يا دوست به نزد يا كنار فردي ديگر خوانده شده است", مي‌باشد. در ضمن به مفهوم كسي است كه به ايمانداران مسيح انرژي, قدرت و اقتدار عطا مي‌كند.
با نام‌هاي زير به روح‌القدس اشاره شده است:
روح خدا (اول قرنتيان 16:3)
روح مسيح (روميان 9:8)
روح حيات (روميان 2:8)
روح راستي (يوحنا 13:16)
روح فيض يا نعمت (عبرانيان 29:10)
روح وعده (افسسيان 13:1) 
چرا روح‌القدس آمد؟
روح‌القدس آمد تا بر عيسي خداوند شهادت دهد و تا او را جلال دهد (يوحنا 16: 13-14).
همان طوري كه عيسي آمده بود تا پدر را جلال دهد و او را مكشوف سازد, روح‌القدس فرستاده شده تا پسر يعني عيسي مسيح را جلال دهد.
هر چه بيشتر به روح‌القدس اجازه دهيم كه زندگي ما را در اختيار خود گرفته و كنترل نمايد, مسلماً محبت ما نيز نسبت به عيسي خداوند فزوني يافته, او را بيش از پيش خدمت نموده و محبت و حضور دايمي او را بيشتر احساس خواهيم كرد.
روح‌القدس چه رابطه‌اي با هر فرد مسيحي دارد؟
مسيحي كسي است كه مطابق يوحنا 12:1 و 5:3-6 و دوم قرنتيان 17:5 عيسي مسيح را به عنوان خداوند و نجات‌دهنده خود پذيرفته است.
در هنگام تولد روحاني, روح‌القدس:
به ما تولدي نو مي‌بخشد (يوحنا 5:3-6)
آمده و در وجود ما ساكن مي‌شود (اول قرنتيان 16:3)
ما را در مسيح مهر مي‌كند (افسسيان 13:1 و 30:4)
بيعانه يا تضمين ارثي مي‌باشد كه روزي دريافت خواهيم نمود (دوم قرنتيان 5:5)
ما را در بدي مسيح تعميد مي‌دهد (اول قرنتيان 13:12, غلاطيان 27:3, روميان 3:6-4)
ما را پر ساخته و براي خدمت به ما قوت مي‌بخشد (اعمال 1 :8)
اين اعمال روح‌القدس در ارتباط با موضع و جايگاه ما در بدن مسيح مي‌باشند كه ممكن است با احساسات خاصي نيز همراه باشند يا نباشند.
به هر حال, اين حقايق ما را با حقيقت هيجان‌انگيز اتحاد ما با مسيح آشنا مي‌سازند. <شما در من (هستيد) و من در شما> (يوحنا 20:14). ما ضعف خود را با قدرت او, خطاكاري و شكست خود را با قدوسيت و پيروزي او عوض مي‌كنيم.
در نتيجه اين ارتباط با مسيح, هر فرد مسيحي توانايي اين را دارد كه با قوت شهادت دهد و بر گناه غلبه پيدا كند. زماني كه ما با ايمان كنترل زندگي خود را به خداوند عيسي و به روح القدس مي سپاريم اين قدرت نهفته يعني زندگي و حيات عيسي در وجود ما آزاد مي شود. چون كار و خدمت روح القدس جلال دادن مسيح است, اكنون عيسي مسيح مي تواند بدون ممانعت در ما و از طريق ما عمل كند تا اراده كامل او به انجام رسد.
هر يك از ما براي اين كه تبديل به شاهداني موثر براي مسيح شويم مي‌بايد از روح‌القدس پر شويم:
< لكن چون روح‌القدس بر شما مي‌آيد, قوت خواهيد يافت و شاهدان من خواهيد بود, در اورشليم, تمامي يهوديه, سامره و تا اقصاي جهان> (اعمال 8:1).

تجربه كردن قوت روح‌القدس
روح‌القدس كيست؟
روح‌القدس شخصيت سوم تثليث اقدس مي‌‌باشد. او يك وجود يا شبح خيالي و يا نيروي فاقد شخصيت نيست. او از هر نظر با پدر و پسر برابر است. همه صفات الهي به روح‌القدس نسبت داده شده است. او داراي عقل مطلق و نامحدود (اول قرنتيان 11:2), اراده (اول قرنتيان 11:2) و احساسات (روميان 30:15) مي‌باشد.
دكتر <جي ادوين اور> (Dr. J. Edwin Orr) كه سرشناس‌ترين صاحب نظر در امور بيداري‌هاي روحاني مي‌باشد, روح‌القدس را چنين توصيف مي‌كند: "او فرمانده كل سپاه مسيح, صاحب حصاد روحاني, برترين عامل در بيداري‌هاي روحاني, تبشير انجيل و فعاليت‌ها و نهضت‌هاي بشارتي مي‌باشد. بدون رضايت و تأييد او, برنامه‌ها و طرحها به شكست خواهد انجاميد. او كفايت ما مسيحيان است تا عمليات تاكتيكي خود را با نقشه‌هاي استراتژيك او براي بيدار نمودن كليسا و بشارت به دنيا وفق دهيم."
اولين جايي كه در كتاب مقدس به روح‌القدس اشاره شده است كتاب پيدايش 2:1 مي‌باشد. نفوذ و تأثير او در عهد عتيق كاملا مشهود است, اما اين تأثير بيشتر در زندگي و خدمت خداوند ما عيسي به چشم مي‌خورد. سرانجام پس از صعود و جلوس عيسي به دست راست خداي پدر, او روح‌القدس را فرستاد تا " حامي " يا " تسلي دهنده " مومنان باشد (يوحنا 26:14 و 2:15). كلمه يوناني كه براي تسلي‌دهنده يا حامي به كار رفته است <پاركليت> (Paraclete) است و به مفهوم "كسي كه به عنوان همراه يا دوست به نزد يا كنار فردي ديگر خوانده شده است", مي‌باشد. در ضمن به مفهوم كسي است كه به ايمانداران مسيح انرژي, قدرت و اقتدار عطا مي‌كند.
با نام‌هاي زير به روح‌القدس اشاره شده است:
روح خدا (اول قرنتيان 16:3)
روح مسيح (روميان 9:8)
روح حيات (روميان 2:8)
روح راستي (يوحنا 13:16)
روح فيض يا نعمت (عبرانيان 29:10)
روح وعده (افسسيان 13:1) 
چرا روح‌القدس آمد؟
روح‌القدس آمد تا بر عيسي خداوند شهادت دهد و تا او را جلال دهد (يوحنا 16: 13-14).
همان طوري كه عيسي آمده بود تا پدر را جلال دهد و او را مكشوف سازد, روح‌القدس فرستاده شده تا پسر يعني عيسي مسيح را جلال دهد.
هر چه بيشتر به روح‌القدس اجازه دهيم كه زندگي ما را در اختيار خود گرفته و كنترل نمايد, مسلماً محبت ما نيز نسبت به عيسي خداوند فزوني يافته, او را بيش از پيش خدمت نموده و محبت و حضور دايمي او را بيشتر احساس خواهيم كرد.
روح‌القدس چه رابطه‌اي با هر فرد مسيحي دارد؟
مسيحي كسي است كه مطابق يوحنا 12:1 و 5:3-6 و دوم قرنتيان 17:5 عيسي مسيح را به عنوان خداوند و نجات‌دهنده خود پذيرفته است.
در هنگام تولد روحاني, روح‌القدس:
به ما تولدي نو مي‌بخشد (يوحنا 5:3-6)
آمده و در وجود ما ساكن مي‌شود (اول قرنتيان 16:3)
ما را در مسيح مهر مي‌كند (افسسيان 13:1 و 30:4)
بيعانه يا تضمين ارثي مي‌باشد كه روزي دريافت خواهيم نمود (دوم قرنتيان 5:5)
ما را در بدي مسيح تعميد مي‌دهد (اول قرنتيان 13:12, غلاطيان 27:3, روميان 3:6-4)
ما را پر ساخته و براي خدمت به ما قوت مي‌بخشد (اعمال 1 :8)
اين اعمال روح‌القدس در ارتباط با موضع و جايگاه ما در بدن مسيح مي‌باشند كه ممكن است با احساسات خاصي نيز همراه باشند يا نباشند.
به هر حال, اين حقايق ما را با حقيقت هيجان‌انگيز اتحاد ما با مسيح آشنا مي‌سازند. <شما در من (هستيد) و من در شما> (يوحنا 20:14). ما ضعف خود را با قدرت او, خطاكاري و شكست خود را با قدوسيت و پيروزي او عوض مي‌كنيم.
در نتيجه اين ارتباط با مسيح, هر فرد مسيحي توانايي اين را دارد كه با قوت شهادت دهد و بر گناه غلبه پيدا كند. زماني كه ما با ايمان كنترل زندگي خود را به خداوند عيسي و به روح القدس مي سپاريم اين قدرت نهفته يعني زندگي و حيات عيسي در وجود ما آزاد مي شود. چون كار و خدمت روح القدس جلال دادن مسيح است, اكنون عيسي مسيح مي تواند بدون ممانعت در ما و از طريق ما عمل كند تا اراده كامل او به انجام رسد.
هر يك از ما براي اين كه تبديل به شاهداني موثر براي مسيح شويم مي‌بايد از روح‌القدس پر شويم:
< لكن چون روح‌القدس بر شما مي‌آيد, قوت خواهيد يافت و شاهدان من خواهيد بود, در اورشليم, تمامي يهوديه, سامره و تا اقصاي جهان> (اعمال 8:1).
چه در عهد عتيق و چه در عهد جديد همه آياتي كه به پري روح اشاره مي‌كنند در ارتباط با يافتن قدرت براي خدمت و شهادت دادن مي‌باشند.

تجربه كردن قوت روح‌القدس
روح‌القدس كيست؟
روح‌القدس شخصيت سوم تثليث اقدس مي‌‌باشد. او يك وجود يا شبح خيالي و يا نيروي فاقد شخصيت نيست. او از هر نظر با پدر و پسر برابر است. همه صفات الهي به روح‌القدس نسبت داده شده است. او داراي عقل مطلق و نامحدود (اول قرنتيان 11:2), اراده (اول قرنتيان 11:2) و احساسات (روميان 30:15) مي‌باشد.
دكتر <جي ادوين اور> (Dr. J. Edwin Orr) كه سرشناس‌ترين صاحب نظر در امور بيداري‌هاي روحاني مي‌باشد, روح‌القدس را چنين توصيف مي‌كند: "او فرمانده كل سپاه مسيح, صاحب حصاد روحاني, برترين عامل در بيداري‌هاي روحاني, تبشير انجيل و فعاليت‌ها و نهضت‌هاي بشارتي مي‌باشد. بدون رضايت و تأييد او, برنامه‌ها و طرحها به شكست خواهد انجاميد. او كفايت ما مسيحيان است تا عمليات تاكتيكي خود را با نقشه‌هاي استراتژيك او براي بيدار نمودن كليسا و بشارت به دنيا وفق دهيم."
اولين جايي كه در كتاب مقدس به روح‌القدس اشاره شده است كتاب پيدايش 2:1 مي‌باشد. نفوذ و تأثير او در عهد عتيق كاملا مشهود است, اما اين تأثير بيشتر در زندگي و خدمت خداوند ما عيسي به چشم مي‌خورد. سرانجام پس از صعود و جلوس عيسي به دست راست خداي پدر, او روح‌القدس را فرستاد تا " حامي " يا " تسلي دهنده " مومنان باشد (يوحنا 26:14 و 2:15). كلمه يوناني كه براي تسلي‌دهنده يا حامي به كار رفته است <پاركليت> (Paraclete) است و به مفهوم "كسي كه به عنوان همراه يا دوست به نزد يا كنار فردي ديگر خوانده شده است", مي‌باشد. در ضمن به مفهوم كسي است كه به ايمانداران مسيح انرژي, قدرت و اقتدار عطا مي‌كند.
با نام‌هاي زير به روح‌القدس اشاره شده است:
روح خدا (اول قرنتيان 16:3)
روح مسيح (روميان 9:8)
روح حيات (روميان 2:8)
روح راستي (يوحنا 13:16)
روح فيض يا نعمت (عبرانيان 29:10)
روح وعده (افسسيان 13:1) 
چرا روح‌القدس آمد؟
روح‌القدس آمد تا بر عيسي خداوند شهادت دهد و تا او را جلال دهد (يوحنا 16: 13-14).
همان طوري كه عيسي آمده بود تا پدر را جلال دهد و او را مكشوف سازد, روح‌القدس فرستاده شده تا پسر يعني عيسي مسيح را جلال دهد.
هر چه بيشتر به روح‌القدس اجازه دهيم كه زندگي ما را در اختيار خود گرفته و كنترل نمايد, مسلماً محبت ما نيز نسبت به عيسي خداوند فزوني يافته, او را بيش از پيش خدمت نموده و محبت و حضور دايمي او را بيشتر احساس خواهيم كرد.
روح‌القدس چه رابطه‌اي با هر فرد مسيحي دارد؟
مسيحي كسي است كه مطابق يوحنا 12:1 و 5:3-6 و دوم قرنتيان 17:5 عيسي مسيح را به عنوان خداوند و نجات‌دهنده خود پذيرفته است.
در هنگام تولد روحاني, روح‌القدس:
به ما تولدي نو مي‌بخشد (يوحنا 5:3-6)
آمده و در وجود ما ساكن مي‌شود (اول قرنتيان 16:3)
ما را در مسيح مهر مي‌كند (افسسيان 13:1 و 30:4)
بيعانه يا تضمين ارثي مي‌باشد كه روزي دريافت خواهيم نمود (دوم قرنتيان 5:5)
ما را در بدي مسيح تعميد مي‌دهد (اول قرنتيان 13:12, غلاطيان 27:3, روميان 3:6-4)
ما را پر ساخته و براي خدمت به ما قوت مي‌بخشد (اعمال 1 :8)
اين اعمال روح‌القدس در ارتباط با موضع و جايگاه ما در بدن مسيح مي‌باشند كه ممكن است با احساسات خاصي نيز همراه باشند يا نباشند.
به هر حال, اين حقايق ما را با حقيقت هيجان‌انگيز اتحاد ما با مسيح آشنا مي‌سازند. <شما در من (هستيد) و من در شما> (يوحنا 20:14). ما ضعف خود را با قدرت او, خطاكاري و شكست خود را با قدوسيت و پيروزي او عوض مي‌كنيم.
در نتيجه اين ارتباط با مسيح, هر فرد مسيحي توانايي اين را دارد كه با قوت شهادت دهد و بر گناه غلبه پيدا كند. زماني كه ما با ايمان كنترل زندگي خود را به خداوند عيسي و به روح القدس مي سپاريم اين قدرت نهفته يعني زندگي و حيات عيسي در وجود ما آزاد مي شود. چون كار و خدمت روح القدس جلال دادن مسيح است, اكنون عيسي مسيح مي تواند بدون ممانعت در ما و از طريق ما عمل كند تا اراده كامل او به انجام رسد.
هر يك از ما براي اين كه تبديل به شاهداني موثر براي مسيح شويم مي‌بايد از روح‌القدس پر شويم:
< لكن چون روح‌القدس بر شما مي‌آيد, قوت خواهيد يافت و شاهدان من خواهيد بود, در اورشليم, تمامي يهوديه, سامره و تا اقصاي جهان> (اعمال 8:1).
چه در عهد عتيق و چه در عهد جديد همه آياتي كه به پري روح اشاره مي‌كنند در ارتباط با يافتن قدرت براي خدمت و شهادت دادن مي‌باشند.

تجربه كردن قوت روح‌القدس
روح‌القدس كيست؟
روح‌القدس شخصيت سوم تثليث اقدس مي‌‌باشد. او يك وجود يا شبح خيالي و يا نيروي فاقد شخصيت نيست. او از هر نظر با پدر و پسر برابر است. همه صفات الهي به روح‌القدس نسبت داده شده است. او داراي عقل مطلق و نامحدود (اول قرنتيان 11:2), اراده (اول قرنتيان 11:2) و احساسات (روميان 30:15) مي‌باشد.
دكتر <جي ادوين اور> (Dr. J. Edwin Orr) كه سرشناس‌ترين صاحب نظر در امور بيداري‌هاي روحاني مي‌باشد, روح‌القدس را چنين توصيف مي‌كند: "او فرمانده كل سپاه مسيح, صاحب حصاد روحاني, برترين عامل در بيداري‌هاي روحاني, تبشير انجيل و فعاليت‌ها و نهضت‌هاي بشارتي مي‌باشد. بدون رضايت و تأييد او, برنامه‌ها و طرحها به شكست خواهد انجاميد. او كفايت ما مسيحيان است تا عمليات تاكتيكي خود را با نقشه‌هاي استراتژيك او براي بيدار نمودن كليسا و بشارت به دنيا وفق دهيم."
اولين جايي كه در كتاب مقدس به روح‌القدس اشاره شده است كتاب پيدايش 2:1 مي‌باشد. نفوذ و تأثير او در عهد عتيق كاملا مشهود است, اما اين تأثير بيشتر در زندگي و خدمت خداوند ما عيسي به چشم مي‌خورد. سرانجام پس از صعود و جلوس عيسي به دست راست خداي پدر, او روح‌القدس را فرستاد تا " حامي " يا " تسلي دهنده " مومنان باشد (يوحنا 26:14 و 2:15). كلمه يوناني كه براي تسلي‌دهنده يا حامي به كار رفته است <پاركليت> (Paraclete) است و به مفهوم "كسي كه به عنوان همراه يا دوست به نزد يا كنار فردي ديگر خوانده شده است", مي‌باشد. در ضمن به مفهوم كسي است كه به ايمانداران مسيح انرژي, قدرت و اقتدار عطا مي‌كند.
با نام‌هاي زير به روح‌القدس اشاره شده است:
روح خدا (اول قرنتيان 16:3)
روح مسيح (روميان 9:8)
روح حيات (روميان 2:8)
روح راستي (يوحنا 13:16)
روح فيض يا نعمت (عبرانيان 29:10)
روح وعده (افسسيان 13:1) 
چرا روح‌القدس آمد؟
روح‌القدس آمد تا بر عيسي خداوند شهادت دهد و تا او را جلال دهد (يوحنا 16: 13-14).
همان طوري كه عيسي آمده بود تا پدر را جلال دهد و او را مكشوف سازد, روح‌القدس فرستاده شده تا پسر يعني عيسي مسيح را جلال دهد.
هر چه بيشتر به روح‌القدس اجازه دهيم كه زندگي ما را در اختيار خود گرفته و كنترل نمايد, مسلماً محبت ما نيز نسبت به عيسي خداوند فزوني يافته, او را بيش از پيش خدمت نموده و محبت و حضور دايمي او را بيشتر احساس خواهيم كرد.
روح‌القدس چه رابطه‌اي با هر فرد مسيحي دارد؟
مسيحي كسي است كه مطابق يوحنا 12:1 و 5:3-6 و دوم قرنتيان 17:5 عيسي مسيح را به عنوان خداوند و نجات‌دهنده خود پذيرفته است.
در هنگام تولد روحاني, روح‌القدس:
به ما تولدي نو مي‌بخشد (يوحنا 5:3-6)
آمده و در وجود ما ساكن مي‌شود (اول قرنتيان 16:3)
ما را در مسيح مهر مي‌كند (افسسيان 13:1 و 30:4)
بيعانه يا تضمين ارثي مي‌باشد كه روزي دريافت خواهيم نمود (دوم قرنتيان 5:5)
ما را در بدي مسيح تعميد مي‌دهد (اول قرنتيان 13:12, غلاطيان 27:3, روميان 3:6-4)
ما را پر ساخته و براي خدمت به ما قوت مي‌بخشد (اعمال 1 :8)
اين اعمال روح‌القدس در ارتباط با موضع و جايگاه ما در بدن مسيح مي‌باشند كه ممكن است با احساسات خاصي نيز همراه باشند يا نباشند.
به هر حال, اين حقايق ما را با حقيقت هيجان‌انگيز اتحاد ما با مسيح آشنا مي‌سازند. <شما در من (هستيد) و من در شما> (يوحنا 20:14). ما ضعف خود را با قدرت او, خطاكاري و شكست خود را با قدوسيت و پيروزي او عوض مي‌كنيم.
در نتيجه اين ارتباط با مسيح, هر فرد مسيحي توانايي اين را دارد كه با قوت شهادت دهد و بر گناه غلبه پيدا كند. زماني كه ما با ايمان كنترل زندگي خود را به خداوند عيسي و به روح القدس مي سپاريم اين قدرت نهفته يعني زندگي و حيات عيسي در وجود ما آزاد مي شود. چون كار و خدمت روح القدس جلال دادن مسيح است, اكنون عيسي مسيح مي تواند بدون ممانعت در ما و از طريق ما عمل كند تا اراده كامل او به انجام رسد.
هر يك از ما براي اين كه تبديل به شاهداني موثر براي مسيح شويم مي‌بايد از روح‌القدس پر شويم:
< لكن چون روح‌القدس بر شما مي‌آيد, قوت خواهيد يافت و شاهدان من خواهيد بود, در اورشليم, تمامي يهوديه, سامره و تا اقصاي جهان> (اعمال 8:1).
چه در عهد عتيق و چه در عهد جديد همه آياتي كه به پري روح اشاره مي‌كنند در ارتباط با يافتن قدرت براي خدمت و شهادت دادن مي‌باشند.
عكس‌العمل‌ها ما در مقابل پري روح‌القدس مي‌توانند بسيار متفاوت باشند. از احساس اطميناني آرام, از قدرت و درك ايماني فزاينده نسبت به مسيح و وعده‌هاي كلامش تا يك تجربه احساسي هيجان‌انگيز.
رساله اول قرنتيان باب 12 به ما تعليم مي‌دهد كه همگي ما اعضاي بدن مسيح مي‌باشيم. همان‌ طور كه اعضاي بدن انسان كارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهند, همچنين اعضاي بدن مسيح وظايف و مسووليتهاي مختلفي را در ملكوت او به عهده دارند. ما نبايد عطاي ديگري را حقير و خوار بشماريم. در ضمن ما نبايد در "تجربه پر شدن از روح‌القدس" يا در رابطه با عطاياي روح‌القدس از يكديگر تقليد كنيم. بر عكس بايد طريق بخشيدن عطايا و مكشوف نمودن و ظاهر ساختن آنها را به خود روح‌القدس واگذار نماييم.
به علاوه, مطابق اول قرنتيان باب 13 اگر انگيزه ما محبت نباشد اين عطايا چندان سودمند نخواهند بود.

عكس‌العمل‌ها ما در مقابل پري روح‌القدس مي‌توانند بسيار متفاوت باشند. از احساس اطميناني آرام, از قدرت و درك ايماني فزاينده نسبت به مسيح و وعده‌هاي كلامش تا يك تجربه احساسي هيجان‌انگيز.
رساله اول قرنتيان باب 12 به ما تعليم مي‌دهد كه همگي ما اعضاي بدن مسيح مي‌باشيم. همان‌ طور كه اعضاي بدن انسان كارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهند, همچنين اعضاي بدن مسيح وظايف و مسووليتهاي مختلفي را در ملكوت او به عهده دارند. ما نبايد عطاي ديگري را حقير و خوار بشماريم. در ضمن ما نبايد در "تجربه پر شدن از روح‌القدس" يا در رابطه با عطاياي روح‌القدس از يكديگر تقليد كنيم. بر عكس بايد طريق بخشيدن عطايا و مكشوف نمودن و ظاهر ساختن آنها را به خود روح‌القدس واگذار نماييم.
به علاوه, مطابق اول قرنتيان باب 13 اگر انگيزه ما محبت نباشد اين عطايا چندان سودمند نخواهند بود.

عكس‌العمل‌ها ما در مقابل پري روح‌القدس مي‌توانند بسيار متفاوت باشند. از احساس اطميناني آرام, از قدرت و درك ايماني فزاينده نسبت به مسيح و وعده‌هاي كلامش تا يك تجربه احساسي هيجان‌انگيز.
رساله اول قرنتيان باب 12 به ما تعليم مي‌دهد كه همگي ما اعضاي بدن مسيح مي‌باشيم. همان‌ طور كه اعضاي بدن انسان كارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهند, همچنين اعضاي بدن مسيح وظايف و مسووليتهاي مختلفي را در ملكوت او به عهده دارند. ما نبايد عطاي ديگري را حقير و خوار بشماريم. در ضمن ما نبايد در "تجربه پر شدن از روح‌القدس" يا در رابطه با عطاياي روح‌القدس از يكديگر تقليد كنيم. بر عكس بايد طريق بخشيدن عطايا و مكشوف نمودن و ظاهر ساختن آنها را به خود روح‌القدس واگذار نماييم.
به علاوه, مطابق اول قرنتيان باب 13 اگر انگيزه ما محبت نباشد اين عطايا چندان سودمند نخواهند بود.

چه در عهد عتيق و چه در عهد جديد همه آياتي كه به پري روح اشاره مي‌كنند در ارتباط با يافتن قدرت براي خدمت و شهادت دادن مي‌باشند.
عكس‌العمل‌ها ما در مقابل پري روح‌القدس مي‌توانند بسيار متفاوت باشند. از احساس اطميناني آرام, از قدرت و درك ايماني فزاينده نسبت به مسيح و وعده‌هاي كلامش تا يك تجربه احساسي هيجان‌انگيز.
رساله اول قرنتيان باب 12 به ما تعليم مي‌دهد كه همگي ما اعضاي بدن مسيح مي‌باشيم. همان‌ طور كه اعضاي بدن انسان كارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهند, همچنين اعضاي بدن مسيح وظايف و مسووليتهاي مختلفي را در ملكوت او به عهده دارند. ما نبايد عطاي ديگري را حقير و خوار بشماريم. در ضمن ما نبايد در "تجربه پر شدن از روح‌القدس" يا در رابطه با عطاياي روح‌القدس از يكديگر تقليد كنيم. بر عكس بايد طريق بخشيدن عطايا و مكشوف نمودن و ظاهر ساختن آنها را به خود روح‌القدس واگذار نماييم.
به علاوه, مطابق اول قرنتيان باب 13 اگر انگيزه ما محبت نباشد اين عطايا چندان سودمند نخواهند بود.

به او گفتم:"بلي آقا, چيزي را فراموش كرده‌ام . شايد اين مطلب كمي عجيب به نظر برسد ولي من مسيحي هستم و احساس كردم خداوند از من ميخواهد برگردم و با شما در مورد مسيح صحبت كنم."
لزومي نداشت بيش از اين بگويم چون با شنيدن حرف‌هاي من اشك از چشمانش جاري شد و روي گونه‌هايش مي‌غلطيد. در حالي كه چانهاش مي‌لرزيد به من گفت مي‌دانسته كه خداوند مرا نزد او فرستاده است. او مرا به داخل خانه دعوت كرد و در حالي كه وارد خانه مي‌شدم او همسر خود را صدا كرد.
او گفت: "سالها پيش به كليسا مي‌رفتم اما در گناه افتادم و اكنون سالها است كه ديگر به كليسا نميروم. همين هفته گذشته همسرم در يك جلسه بيداري روحاني كه در شهر برگزار ميشد شركت كرده بود و من هر روز كه ميگذرد احساس ميكنم كه در زير بار گناهان دارم خورد ميشوم. من ميخواهم رابطه خود را با خدا اصلاح كنم."
در همان جا ما سه نفر در اتاق نشيمن منزل آن شخص زانو زديم و آن دو زندگي و خانه خود را به مسيح تسليم نمودند. من در حالي كه خدا را براي هدايت روح‌القدس و اين كه فرصتي ديگر داده بود تا در مورد نجات‌دهند متباركمان شهادت دهم سپاس مي‌گفتم, آن جا را ترك كرده به راه خود ادامه دادم.
در حالي كه با ايمان از خدا مي‌خواهيد تا شما را با روح‌القدس پر سازد, بزرگترين ماجراي زندگي خود را آغاز مي‌كنيد. به خاطر داشته باشيد كه شما از خدا درخواست مي‌كنيد تا از روح‌القدس پر شويد و نه از نفس. وقتي كه روح‌القدس زندگي شما را در اختيار خود بگيرد, بيشتر شبيه مسيح مي‌شويد. روح‌القدس مولد آشفتگي, اغتشاش و احساسات افراطي نيست. او آمده است تا عيسي را برافرازد و او را جلال دهد, در نتيجه وقتي شما از روح‌القدس پر شويد, ميل و آرزوي دايمي شما اين خواهد بود كه اراده او و آنچه خداوند را خشنود مي‌سازد و باعث جلال او مي‌شود, به انجام برسانيد.
چرا عيسي به اين جهان آمد؟ <تاگمشده را بجويد و نجات بخشد> (لوقا 19: 10).
چه چيزي بيش از همه او را راضي و خشنود مي‌سازد؟ هنگامي كه از "اورشليم" شروع كرده, به اقصاي نقاط جهان مي‌رويم و به همه خلايق انجيل را موعظه مي‌كنيم و از خداوند دعوت مي‌كنيم تا از طريق ما زندگي كند و به اين ترتيب كمك مي‌كنيم تا فرمان اعظم تحقق پذيرد, بيش از هر وقت ديگر باعث خشنودي و رضايت او مي‌شويم.
اين كار چگونه به انجام مي‌رسد؟ از طريق قوت روح‌القدس.
فكرش را بكنيد! كه شما و من اين امتياز را داريم كه به وسيله نجات‌دهنده‌اي كه در وجود ما سكونت مي‌كند براي رسانيدن خبر خوش انجيل به دنياي گمشده به كار برده شويم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر