۱۳۹۵ فروردین ۱۳, جمعه

پسر خدا را باور کنیم یا پسر انسان را ؟

پسر خدا را باور کنیم یا پسر انسان را ؟

روزی شخصی در محله ای ادعا کرد که همسایه اش کارهای عجیب و خارق العاده انجام می دهد و نیروی خاصی دارد. وقتی مردم حرف او را شنیدند گفتند برویم از خود آن شخص بپرسیم. وقتی از خود شخص پرسیدند با تعجب جواب داد: "من چنین قدرتی ندارم" همسایه که شایعه و دروغ را پخش کرده بود وقتی این حرف را شنید بلند فریاد زد: " او دروغ می گوید قدرت خارق العاده دارد اما خودش نمی داند."

شاید بپرسید این ماجرا چه ربطی به مسیحیت دارد. قضیه تثلیث و حضرت عیسی (علیه السلام) و مسیحیان مانند ماجرای بالا است. یکی از دلائلی که کلیسا و مسیحیان برای اثبات الوهیت حضرت عیسی (علیه السلام) مطرح می کنند این است که وی خود را پسر خدا معرفی کرده است یا اینکه در جایی خود را پسر و خدا را پدر معرفی کرده است. (این حرف مثل همان ادعایی که همسایه شایعه پراکن مطرح کرده بود)

برای روشن شدن راستی یا اشتباه بودن این حرف به آمار اناجیل چهار گانه رجوع می کنیم:

در سه انجیل هم نوا( متی ، مرقس، لوقا) 50مرتبه عیسی خود را "پسر انسان" معرفی میکند ودر انجیل یوحنا10 مرتبه خود را به این نام می نامد این در حالی هست که او فقط 3بار ان هم فقط در انجیل یوحنا خود را "پسر خدا" می نامد.

البته مسیحیان این60 بار تاکید عیسی را بر پسر انسان نامیدن خود توجیه می کنند و لقب اصلی و مهم عیسی را ان 3بار پسر خدا میدانند که البته عقلانی این است که 60بار را اصلی و 3بار را قابل توجیه بدانیم.

نکته دیگر این است که در کتاب مقدس افراد دیگری با لقب پسر خدا معرفی شده اند مانند بنی اسرائیل و حضرت داوود که اگر پسر خدا نامیده شدن فردی ملاک خدا شدن ان فرد باشد مسیحیان نه سه خدا بلکه صدها خدا میتوانند داشته باشند.

با این توضیحات ربط الوهیت یا خدایی عیسی با ماجرای بالا فهمیده میشود یعنی ممکن است عیسی در ان 60 مرتبه خودش نمی دانسته خدا است!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر