۱۳۹۳ مرداد ۱۴, سه‌شنبه

انجیل یوحنا

مردی بود از فَریسیان، نیقودیموس نام، از بزرگان یهود. او شبی نزد عیسی آمد و به وی گفت: «استاد، می‌دانیم تو معلّمی هستی که از سوی خدا آمده است، زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند آیاتی را که تو به انجام می‌رسانی، به‌عمل آورد، مگر آنکه خدا با او باشد.» انجیل یوحنا 3: 1 و 2

برداشت از این آیات،
الف) نیقودیموس، یک فریسی ثروتمند، یکی از اعضای سنهدرین، معلم الهیات و یکی از حاکمان یهود بود. او احتمالاً به نمایندگی سایر افراد سنهدرین شب نزد عیسی آمد. ما بدینگونه در ایمان و محبت نیقودیموس ضعف را مشاهده می کنیم. ولی نکتۀ جالب اینجاست که عیسی او را برای انکار سرزنش نمی کند. 

آنچه که ما می توانیم بیاموزیم اینست که؛
- ما بعنوان خادمین انجیل همیشه باید آماده باشیم تا هر کس که طالب شناخت راه زندگی است با آنها با روی با روبرو شویم، شب و روز. مهم نیست که انسانها از چه طبقه و مقامی هستند، همه به نجات یافتن نیاز دارند.

- در همه وقت یک انسان باید در پی شناخت راه نجات باشد. بسیاری از فارسی زبانان هستند که به عیسی ایمان دارند؛ از طرف خدا بودن او، معجزات او، پاکی او، واعظ و معلمی توانا و حتی بازگشت او. اما آنچه که عیسی را برتر از همه می سازد اینست که او خود راه نجات است. تنها نجات دهنده!

ب) این موضوع که خدا با عیسی می باشد (تعالیم و معجزات عیسی او را متفاوت می ساخت) موجب می شد که حتماً باید از او طریق حیات را شنید! آیات و معجزات در خدمت ما نشاندهندۀ اینست که خدا با ما می باشد.
هیجکس قادر به معجزاتی که عیسی انجام می دهد نمی باشد؛ او در انجام معجزات مقتدر است. تبدیل آب به شراب (تغییر کیفیت)، خوراک دادن به جمعیت (تغییر کمیت) و بسیاری اعمال عجیب دیگر.

شکرگزاری،
خداوندا، تو را شکر می کنم که همه کس و از همۀ طبقات برای تو مهم هستند، تو را برای شفقتت برای همگان سپاسگزارم. تو را شکر می کنم که تو عادل هستی و هرگز تبعیذ قائل نمی شوی. تو را شکر می کنم که همیشه آغوشت برای تشنگان حقیقت باز است. شکر که درگاه تو روز و شب برای ما باز است. بله ای خداوند تو در معجزات بی نظیری، تو در همه چیز بی نظیری. ای مسیح تو را شکر می کنم که تو خدای مجسم شده با ما هستی.

دعا،
ای خداوند دعا می کنم تمامی مذهبیون و مخصوصاً رهبران آنها را ملاقات کنی. دعا می کنم وقتی ایشان نزد تو می آیند و طالب شناخت حقیقت هستند تاریکی ها را کنار زده، خود را بر آنها آشکار کنی. بگذار همه بدانند که تو تنها یک نبی نیستی بلکه بالاتر، تو یک نجات دهنده هستی. ای خداوند بر من و همگان مکاشفۀ خداوندیت را عطا کن در نام قدوست دعا می کنم آمین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر