۱۳۹۳ مرداد ۲۹, چهارشنبه

به صلیب کشیده شدن مسیح

به صلیب کشیده شدن مسیح؟2
انجیل متی فصل 28 آیات 1 تا 10: و بعد از سَبَّت هنگام فجر روز اول هفته مریم مجدلیه و مریم دیگر بجهت دیدن قبر آمدند* ......
ولی در انجیل یوحنا فصل20  آیات 1 تا 17: با مدادان در اول هفته وقتی که هنوز تاریک بود مریم مجدلیه بر سر قبر آمد و دید سنگ از قبر برداشته شده است* ...
آیا فقط مریم مجدلیه بر سر قبر آمد و مریم دیگری او را همراهی نمی کرد؟ و بنا به ادعای متی آن مریم دیگر که بود؟

به صلیب کشیده شدن مسیح؟1
به صلیب کشیده شدن مسیح؟
در انجیل متی فصل 27 آیات 55و 56 نوشته: و در آنجا زنان بسیاری که از جلیل در عقب عیسی آمده بودند تا او را خدمت کنند از دور نظاره می کردند* که از آن جمله مریم مجدلیه بود و مریم مادر یعقوب و یوشا و مادر پسران زبدی*
ولی در انجیل یوحنا فصل19 آیه 25 نوشته: و پای صلیب عیسی مادر او و خواهر مادرش مریم زن کلوپا و مریم مجدلیه ایستاده بودند*
این اختلاف در نقل تعداد زنانی که در پای صلیب مسیح بودند از چیست و از کیست؟
آیا نوسینده گان اشتباه نوشته اند یا خدایی که وحی می کرد دچار اشتباه و فراموشی شده؟


وحی بودن کتاب مقدس؟
وحی بودن کتاب مقدس؟
کشیشان مسیحی ادعا دارند که چون ما مسلمانان از مبانی دین مسیح بی اطلاع هستیم و مسیحیت را باقوانین و احکام دین اسلام می سنجیم گمان می کنیم که نویسنده گان این انجیل ها افراد عادی بوده اند. در حالی که آنها ملهم از جانب مسیح می باشند که رسولان خداوند مسیح بوده اند که روح القدس بر آنان حلول کرده پس مرکز وحی قرار گرفته اند و آنچه نوشته اند وحی از طریق الهام بوده به همین جهت هیچ تناقضی در کتاب مقدس وجود ندارد!
جواب: کتاب دینی که حجت بین خدا و خلق است بایستی به قدری محکم و معتبر باشد که مردم با اطمینان کامل آن را قبول کنند.
اولین شرط اعتبار آن است که رسالت آن رسولی که کتاب را به او نسبت می دهند ثابت نمایند و دلیل محکمی بر صدق گفتارش بیاورند.
و البته محکم ترین دلیل برای اثبات مقام رسالت معجزه است. چنانچه دیگر پیامبران: ابراهیم و نوح و موسی و .... مقام رسالت خود را از این راه به اثبات رسانده اند.
دومین شرط آن است که مطالب کتاب دلالت کامل بر حقانیتش داشته باشد و دچار تناقض گویی و پراکنده گویی نباشد چرا اعتبار کتاب را از بین می برد.
سند کتاب باید به پیامبر نویسنده کتاب که ملهم از جانب خدا است محکم و مستدل باشد نه اینکه مورد خدشه و یا نویسنده کتاب مجهول الهویه باشد باید نویسنده ای که الهام را دریافت کرده بر همه گان معلوم و شناخته شده باشد همانند نوح و یوشع و ...
پس اگر کتابی دارای این شرایط مسلم نباشد مورد وثوق و اطمینان نیست و اعتباری به گفته هایش و مطالبش نیست.
حال سئوال این است که آیا کتاب مقدس دارای این ویژگی هاست؟ مطمئنا جواب منفی است. چرا که در بحث بهمن و اسفند ماه سلسله وار بحث بی اساس بودن و مجهول الهویه بودن نویسنده گان اناجیل را از زبان دانشمندان مسیحی نقل نمودیم که نویسنده اناجیل متی و یوحنا مشخص نیست و بین چند نفر اختلاف است. و نویسنده انجیل لوقا و مرقس هم که از شاگردان مسیح نبوده اند و دلیلی بر پیامبر و رسول بودن ایشان از جانب مسیح وجود ندارد. اگر دوستان مسیحی دلیلی محکم دال بر دریافت وحی از خداوند متعال یا همان خداوند مسیح توسط لوقا و مرقس دارند رو کنند.
اینکه کسی با صرف ادعا اعلام کند که به وی وحی کتابی صورت گرفته و مطالب و نوشته های خودش را ادعا کند که از جانب خداست مورد قبول انسانهای عاقل قرار نخواهد گرفت چرا که در این صورت هر روز در گوشه ای شخصی ادعا می کند که دارای وحی زبانی و کتابی است.


عاقبت یهودای اسخر یوطی؟
عاقبت یهودای اسخر یوطی؟
انجیل متی باب 27 آیه 4و 5: یهودا گفت گناه کردم که خو.ن بی گناهی را تسلیم نمودم پس آن نقره ها را در هیکل انداخته روانه شد و رفته خود را خفه نمود.
ولی در سه انجیل دیگر نقل این واقعه طور دیگری است: لوقا در آیه 18 باب 1 اعمال رسولان نوشته: پس او یهودا از اجرت ظلم خود زمینی خریده بر روی در افتاده از میان پاره شد و تمامی امعایش ریخته گشت و بر تمام سکنه اورشلیم معلوم گردید چنانچه آن زمین در لغت ایشان بحفل دما یعنی زمین خون نامیده شد.
حال حق کدام است آیا یهودا بواسطه پاره گی شکم مرده یا بواسطه خفگی؟
لابد یکی از این اناجیل غیر واقعی و دیگری حق است. کدام یک را باید ترجیح داد.
کشیشان محترم شما کدام یک را ترجیح می دهید؟
اگر یکی از این دو قول را ترجیح می دهید قول دیگر را چه می کنید آیا قول دیگر غیر واقعی است آیا خدای شما که انجیل را وحی نموده قول غیر واقع وحی نموده یا کاتبان و نویسنده گان اناجیل به اشتباه نوشته اند آیا کسی که با اشتباه وحی می نویسد مورد اطمینان خواهد بود از کجا معلوم که نوشته های دیگرش نیز خلاف واقع و کذب نباشد؟


مسیح را پس از دستگیری نزد چه کسی بردند؟
انجیل متی: باب ۲۶ آیه۵7 : و آنانیکه عیسی را گرفته بودند او را نزد قیافا رئیس کهنه جائیکه کاتبان و مشایخ جمع بودند بردند.
انجیل یوحنا: باب ۱۸ آیه 13 : آنگاه سربازان و سرتیپان و خادمان یهود عیسی را گرفته او را ببستند* و اول او را نزد حنا پدر زن قیافا که در همانسال رئیس کهنه بود آوردند*
آیا به نظر شما این انجیل ها صرفا کتابهای تاریخی نیستند که در صدد کشف تاریخ زندگی مسیح باشند. چرا که اگر کتاب آسمانی و از جانب خدا می بود نباید این چنین متناقض می شد!


تناقض در جریان دستگیری مسیح!

تناقض در جریان دستگیری مسیح
در آیه 21 تا 25 باب 26 انجیل متی نوشته: وقتیکه ایشان غذا می خوردند او گفت هر آینه به شما می گویم که یکی از شما مرا تسلیم می کند* پس به غایت غمگین شده هر یک از اشان به وی سخن آغاز کردندکردند که خداوندا من آنم* او در جواب گفت آنکه دست با من در قاب فرو برد همانکس مرا تسلیم نماید* هر آینه پسر انسان به همانطور که در باره او مکتوبست رحلت میکندئ لیکن وای بر آنکسی که پسر انسان به دست او تسلیم شود آنشخص را بهتر بودی تولد نیافتی* و یهودا که تسلیم کننده وی بود بجواب گفت ای استاد آیا من آنم* به وی گفت تو خود گفتی* 
ولی در آیه 21 تا 26 باب 13 انجیل یوحنا چنین نوشته:چون عیسی این را گفت در روح مضطرب گشت و شهادت داده گفت آمین آمین به شما می گویم تا زمانی که که یکی از شما مرا تسلیم خواهد کرد* پس شاگردان به یکدیگر نگاه می کردند و خران میبودند که اینرا در باره که  می گوید* و یکی از شاگردان او بود که به سینه عیسی تکیه میزد و عیسی او را محبت مینمود* شمعون پطرس بدو اشاره کرد ککه بپرسد در باره که اینرا گفت* پس او در آغوش عیسی افتاده بدو گفت خداوندا کدامست* عیسی جواب داد آن است که مکن لقمه را فرو برده بدو می دهم پس را لقمه را فرو برده به یهودای اسخر یوطی پسر شمعون داد* بعد از لقمه شیطان در او داخل گشت آنگاه عیسی ویرا گفت آنچه می کنی به زودی یکن*
متی نوشته که عیسی فرمود تسلیم کننده من آن کس است که دستش با من در قاب فرو می رود.
ولی یوحنا نوشته که عیسی گفت تسلیم کننده من آنست که لقمه را در دهان فرو برده و به او می دهم پس لقمه را فرو برده به یهودای اسخر یوطی داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر