۱۳۹۴ بهمن ۱۵, پنجشنبه

بخشیدن گناه ها در مسیحیت


عیسی مسیح فرمودند: "اگر میخواهید پدر آسمانیتان گناه های شما را ببخشد، شما نیز باید گناه های دیگران را ببخشید." - انجیل متی باب 6 آیه های 14 و 15 - انجیل لوقی باب 6 آیه 37 و همین طور در بسیاری از نامه های نوشته شده توسط یاران مسیح به ملت های گوناگون که همه آنها در عهد جدید کتاب مقدس هستند به عنوان مثال نامه پولس به افسسیان فصل 4 جمله 32 که میگه: "نسبت به یکدیگر مهربان و دلسوز باشید و چنانکه خدا در شخص مسیح شما را بخشیده است، شما نیز یکدیگر را ببخشید."

بخشیدن گناه دیگران در مسیحیت در واقع جزو اصول این دین هستش به نظر من چرا که همون طور که حضرت عیسی مسیح(تنها معلم ما مسیحیان) در انجیل طریقه دعا کردن رو اینگونه به ما یاد داده: "در وقت دعا مانند بت پرستان وردهای بی معنی را تکرار نکنید، آنان گمان می کنند با تکرار زیاد دعایشان مستجاب میشود. پس مثل ایشان نباشید زیرا پدر شما احتیاجات شما را پیش از آنکه از او بخواهید می داند. پس شما این طور دعا کنید: ای پدر آسمانی ما، نام تو مقدس باد. پادشاهی تو بیاید، اراده تو همان طور که در آسمان اجرا می شود، در زمین نیز اجرا شود. نان روزانه ما را به ما بده، خطاهای ما را ببخش، چنانکه ما نیز خطاکاران خود را می بخشیم. ما را در وسوسه ها میاور بلکه از شریر رهایی ده. زیرا پادشاهی و قدرت و جلال تا ابدالابد از آن توست. آمین." - انجیل متی، فصل ششم، آیه های 7 تا 13.

مسیحیان معمولا دست کم روزی یک بار این دعا رو میکنند. من خودم همیشه این دعا رو صبح که بیدار میشم میکنم و یک آویز صلیب و یک حلقه هم دارم که این دعا به زبان یونانی روش نوشته شده و سعی میکنم هرجا میرم همراهم باشه. باور کنید زندگی خیلی قشنگ میشه وقتی هیچ شکایتی از هیچ کسی توی دلتون نگه نمیدارید و همه رو می بخشید. آرامش خاصی بهتون دست میده. دیگه خواب های بد نمیبینید، دیگه اضطراب های الکی ندارید و می تونید وقت بزارید روی اصلاح کردن خودتون و سعی کنید هر روز آدم بهتری باشید نسبت به دیروز. سعی کنید به حرف روح گوش بدید هر کاری که میخواین بکنید، هر قدمی که میخواین بردارید و مهمتر از همه چیز هر چیزی که میخواین از خدا به اسم عیسی مسیح بخواین و او بهتون میده. اما باید اول ایمان بیارین و ایمان واقعی که آدم میاره دیگه هیچ چیز دنیایی از خدا نمیخواد. بعضی ها از خدا پول و ماشین و چیزهای دنیایی میخوان همش بعد میگن چرا دعاهای ما مستجاب نمیشه. باور کنید اگه ایمان بیارید و به خدا اعتماد کنید، بقیه چیزهای زندگی یکی یکی خودش درست میشه اما یادتون نره که این زندگی یک ماموریت بیش نیست و به خاطر همینه که کسی که ایمان واقعی میاره دیگه چیزهای دنیایی از خدا نمیخواد.

برای همتون آروزی سلامتی و عاقبت بخیری دارم. امیدوارم که خدا به نام عیسی مسیح و خون ریخته شده او بر روی صلیب، همه مردم های دنیا رو، مخصوصا اونهایی که در قدرت هستند رو لمس کنه از درون، همون طوری که قلب من رو لمس کرد
✝✝✝آمین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر