۱۳۹۳ آذر ۳۰, یکشنبه

زيستن برای عیسی مسيح در زمانهای آخر


- آماده گی جهت مبارزه برای بازگشت سریع او
کتاب مقدس به وضوح به ما تعلیم می دهد که درزمانهای آخر جامعه فاسد خواهد گشت و شرارات آن در حد دوران نوح خواهد بود ( متی ۲۴ : ۳۷-۳۹ ) . پولس رسول، در صحبت خود به عنوان نبی می گوید که "جامعه در چاه سیاه فساد، خشونت و بت پرستی سقوط خواهد کرد" . ( دوم تیموتائوس ۵- ۳:۱ ) او اظهار می دارد که آنها "خود پرست ،طماع و عشرت دوست و انسانها ی متکبر ، دروغگو و ناپاک " خواهند بود و فرزندان آنها نیزازایشان اطاعت نخواهند نمود . آیا این همانند اخباری که مکرراً شبانه روز بگوش می رسد نخواهد بود؟ آری در حقیقت این امر به وقوع پیوسته است .
- نشانه های جفاهای آینده
ما باید به شدت نگران پیشرفت این چنین فسادهایی باشیم .بخاطر اینکه هم عیسی مسیح و هم پولس رسول نبوت کرده اند که "درزمانی که این وقایع به انجام برسد، کلیساها زیر حمله قرار خواهند گرفت و مسیحیان جفا خواهند دید".
عیسی مسیح فرمود : "به همان نسبت که بی ایمانی افزایش یابد ، محبت بسیاری از مردم به سردی و کاهش روی می آورد". ( متی ۱۲:۲۴)
قبلا ذکر گردید که در چنین محیط خشونت آمیزی ، بسیاری از مسیحیان که ابراز ایمان میکردند دچار لغزش گردیده و در جفا رساندن به برادران و خواهران مسیحی خود همکاری خواهند کرد (متی ۱۰:۴۴) همچنین پولس رسول نیز همان چیز راذکرمی نماید و می گوید،"مردم متنفر از نیکویی ،بی رحم و بی ملاحظه خواهند شد. به آنانی که برای عدالت استوارند ناسزا خواهند گفت"(دوم تیموتائوس۳: ۲- ۴).
امروزه نه تنها در تمام جهان ما این چنین نبوتها را در برابر چشمان خود که به حقیقت می پیوندند می نگریم، بلکه به همان نسبتی که فرهنگ ما دنیوی و بی ایمان گشته ، به همان نسبت نیز"مسیحیت ،کلیسا و مسیحیان" نیز مورد حمله توسط "متعصبین بی گذشت " قرار گرفته اند .( نشریه دنیس پولاک ص ۹ )
این حملات رفته رفته شدیدترواستقامت مسیحیان برای عدالت همچنان سخت تر خواهد بود مسیحیان به خاطر مخالفت با شرارت های متفاوت به زندان افکنده خواهند شد، زیرا که این ها مقاومت ها از طرف دولت ها به عنوان "جرم" نامیده می شود. جرمیکه ایجاد تنفر نسبت به برخی از شمول اجتماعی خواهد بود .
پس کسانی از ما که دوستدار عیسی مسیح می باشیم وبا امواجی مانند تمسخر،و جفا بخاطر ایمان مواجه شده وبستوه آمده و نمی دانیم چه بایستی انـجام دهیم وچـگونــه می باید در زمانهای آخر برای عیسی مسیح زیست ؟ اجازه دهید که چند نکته را به عنوان راهنمایی به شما ارائه کنیم :
۱) - نظم و ترتیب دراولویت زندگی ایمانداران
مبدا شروع کار بایستی بررسی در مورد اولویت ها درزندگی روزانه ما باشد و اطمینان خاطرکامل حاصل گردد که خداوند در زندگیمان در رتبه اول قرار دارد و تظاهرننمائیم که به حقیقت پی برده و در نتیجه موجب اغفال خود نگردیم.
بسیاری از مسیحیان اجازه داده اند که خواسته های آنان در هم آمیخته و معمولا شغل و حرفه در مرتبه اول ،خانواده در مرتبه دوم و خداوند در مرتبه سوم و حتی چهارم پس از امیال قوی مانند ورزش و یا کارهای مشابه دیگر قرارگیرد.
از خود این سوال را بپرسید که اگر خداوند به شما فرصتی بدهد تا از وی یک درخواست نمائید،درخواست شما چه خواهدبود؟ آیا از او درخواست پول یا قدرت و یا شهرت و موفقیت خواهید نمود ؟
سلیمان درخواست حکمت کرد و داود چیزی را خواهان بود که هزاران بار با ارزش تر می بود . او طالب صمیمیت و یگانگی با خداوند خود بود ( مزمور ۴:۲۷) زیرا او خداوند را در مرتبه اول زندگی خویش قرار داده بود .مزمور ۷۲ می فرماید"که هیچ ترسی از زندگی (آیه ۱) و مرگ (آیه ۱۳ ) ندارد".به همین جهت نیز او به عنوان "مرد مطابق دل خدا" خوانده می شود .(اعمال ۲۲:۱۳)
۲) - بر روی کلام خدا بایستید
کتاب مقدس می فرماید که "دردوران آخر زندگی دنیوی دوران گمراهی خواهد بود" (متی ۲۴:۲۴) و (اول تیموتائوس ۱:۴) و (دوم تیموتائوس ۴: ۳-۴ ). در به وقوع پیوستن این نبوت ، ما امروز به وسیله "سیستمهای دینی کاذب و منحرف فرقه های مسیحیت ، دین های گوناگون شرقی" ،بشدت مورد حمله قرار گرفته ایم.
بسیاری از مسیحیانی که ابراز ایمان می کنند، مانند بی ایمانانی هستند که برای گمراهی روحانی آماده میباشند . این به آن دلیل است که یک مسیحی متعادل مطمئن نیست که به چه چیزی ایمان دارد و حتی زمانیکه بتواند عقاید خود را به زبان بیاورد، معمولا نمی داند که چرا ایمان دارد. نتیجه آن می شود که یک شــاهد یهوه می تواند یک مسیحی متعادل را در مدت بسیار کوتاه به یک شاهد یهوه بدل سازد.
هر کسی می تواند فریب بخورد.اگر که می خواهید خود را ازگمراهی وفریب ها دور نگه دارید. باید کلام خداوند را مطالعه و هر روزه به آن عمل کنید . همچنان نیز میبایست همه چیز را بوسیله کلام خداوند بیازمایید (اول یوحنا ۱:۴). کاتولیک ها باید تعالیمی مانند عالم برزخ را که هیچگونه اساسی در کلام خداوند ندارد کنار بگذارند . پروتستانها باید از منحرف ساختن و تعبیر اشتباه و خارج از متن آیه های کتاب مقدس بپرهیزند، در هر تعلیم لازم می باشد که کتاب مقدس از پیدایش تا مکاشفه مورد بررسی قرارگیرد تا دریابید که در مورد هرموضوعی چه چیزی مطرح می شود .
۳ ) – به قدرت خداوند ایمان داشته باشید
ما معتقدیم كه اكثر مسيحيان دارای ايمان الهی هستند. لیکن برخی به این نتیجه رسیده اند که خداوند هرگز در مسايل انساني مداخله نمي كند. بر حسب آنچه خدا پرستي مي گويد: ما بايد با منطق الهی، استعداد و حكمت كتاب مقدس از عهده ي اشكالات خود برآييم. تا آنجايي كه يك فرد خداپرست ميداند، در اواخر قرن اول بعضی از فرقه ها تصور کرده اند که "خداوند در زمان نمی باشد، ماوراي طبيعه كاسته و دوران معجزات به اتمام رسيده است" ولی كتاب مقــــدس به يهـــــــوديان مي آموزد كه "خداوند هرگز تغيير نمي پذيرد" (ملاكي ۶:۳ ) ودرعهد جديد به خصوص ذكــر مي نماید كه"عيسي مسيح ديروز،امروز وتا ابدالاباد همان است"(عبرانيان ۸:۱۳).
"هيچ راهي وجود ندارد كه ما به وسيله قدرت خود از عهده شرارت هاي جامعه در زمانهاي آخربرآييم."
كسي كه بكوشد چنين كند شكست خواهد خورد. تنها اميد ما اين است كه به سوي خداوندی برويم كه مظهر نیکویی هاست. اوست كه هنوز بر روي تخت پادشاهي نشسته است و به دعاهاي ما گوش داده و جواب ميدهد و هنوزنیز معجزات را به انجام می رساند .
بايد توجه داشته باشيم كتاب مقدس به ما مي آموزد كه ما مي توانيم خداوند را بوسـيله بي ايماني خود محدود نمائیم واين خود يك قياس بسيار ضـــد و نقيضـــــي مي باشد.که دراين مورد بلیستی تفكرنماييد.گرچه"خداوند،قادرمطلق مي باشد".(لوقا ۳۷:۱) ولی ما ایماندارانی هستیم كه در مقايسه با او ضعيف هستيم و قدرت او را بوسيــله بي ايماني خود محدود مي سازيم ( مرقس ۶ : ۱-۶ ). اين به آن دليل مي باشد كه "خداوند يكتا است". خداوند زور و جبر را در مورد ما بكار نمي برد. اگر ما بخواهيم كه با قدرت شخصي خود از عهده مشکلات برآئیم، او اجازه آنرا به ما خواهد داد.و"زمانیکه با ايمان به او تقرب مي جوييم"، به ما جواب خواهد داد (يعقوب ۶:۱)
۴ )- پافشاري در دعاها
يكي از بزرگترين براكاتي كه خداوند به ايمانداران عطا كرده است "ارتباط ماوراي طبيعه" مي باشد. خداوند شخصا از ما مواظبت مي كند"(اول پطرس ۷:۵ ) و علاقمند مي باشد كه با ما ارتباط برقرار نماید (يعقوب 8:4 ).از آنجاييكه او ما را دوست ميدارد، مشتاقانه مايل است كه با ما مشاركت داشته باشد(يوحنا ۲۳:۴ ).
اما تاسف آور است كه بسياري از مسيحيان که اعتراف به ایمان می کنند تنها در موقعيتي به دعا به عنوان آخرین چاره، رجوع مي كنند كه در همه امور شكست خورده اند و وضعيت آنان بسيار سخت گشته است. برخی از روی بي ميلي بسوي جستجوي خداوند در دعا و بدليل غرور خود می کوشند و به همین منظور كتاب مقدس دائما ما را به دعا تشويق مي كند (اول پطرس ۶:۵ ). ديگران بخاطر بي ايماني، به دعا توكل مي كنند و فكر ميكنند كه"خداوند به دعای آنان اهميت نمي دهد و يا تصور نمائید كه خدا ديگر در زمان فعال نمي باشد".
اما كتاب مقدس ميفرمايد: "نداريد از اين جهت كه سوال نمي كنيد"( يعقوب ۲:۴ ) چقدر بركات خداوند را از روي بی ایمانی ترك كرده ايد به آن دليل كه خواسته ايد كه مشكلات بسیار خود را شخصا حل نمائید. همچنين نيز كتاب مقدس ميگويد:" دعاي مرد عادل در عمل قوت بسيار دارد" ( يعقوب ۱۶:۵). آيا شما اين را چنين تعبير مي كنيد كه قوت دعاي شما بستگي به عدالت شخصي شما دارد؟ ولی این چنین نیست. اگر حقيقتا با ایمان در "عیسی مسیح تولد دوباره یافته اید"، پس شما شخص عادلي هستيد زيرا كه شما بوسيله عيسي مسیح پوشيده شده ايد(اشعيا ۱:۶۱ ).
۵ ) - به روح المقدس توكل نماييد
بسياري از مسيحيان که اعتراف به ایمان می کنند ، از روح القدس ترس دارند. معمولا این امر بسبب عدم اطلاع کافی در مورد روح القدس ميباشد. .براي مثال روح القدس به عنوان يك نيروي غير بشري تشريح مي شود، همانند نيرويي كه در محدوده سیارات عمل می کند.
ما بایستی درك كنيم كه روح القدس در دو نقش ظاهر می شود وی "حضور ماوراي طبيعه خدا در دنياي امروز مي باشد". براي شخص بي ايمان او مبــشرخـــــداوند مي باشد. او كسي است كه در قلوب انسانها كار كرده و بوسيله توبه آنها را به سوي صليب عیسی مسيح مجذوب ميكند."هيچ كسي جز بوسيله شهادت روح به نجات دست خواهد یافت".(يوحنا ۴۴:۶ و۶۵)
در رابطه با ايماندار،"روح القدس حضور و ساكن شدن خداوند در وی می باشد تا براي او قدرت و هدايت فراهم سازد".او بما قدرت ميدهد و همچنين نيزاو مانند كوزه گری عمل می نماید زیرا يكي از مهمترين مسئولیت های روح القدس اين است كه هرروزه ايمانداران را كاملتربه شباهت عيسي مسیح مبدل سازد. (دوم قرنتيان ۱۷:۳و۱۸)
در حقیقت ایمان ما در زندگی به مسیحیت آن است كه ما نمي توانيم خداوند را با قوت خود خدمت كنيم. بلكه تنها راهي كه مي توان خداوند را به طریق موثري خدمت كرد آن است كه به قدرت روح القدسي كه در ما ساكن مي باشد، توكل كنيم. فرو نشاندن ومحزون ساختن روح القدس امكان پذير است( يوحنا ۴۴:۶و۶۵ )
"كلام خداوند ما را مي خواند تا با روح القدس پر شويم"( يوحنا ۲۰-۲۲). اين هنگامي اتفاق خواهد افتاد كه اجازه دهيم تا روح القدس در ما آزاد گشته و خداوند زندگي ما گردد. اكثر ما به اين رضایت می دهیم كه روح القدس فقط يك ساکن موقت در زندگي ما باشد. روح القدس نمي خواهد تنها يك مقيم باشد، بلكه مايل است كه همواره خداوند زندگي ما گردد.
آيا روح القدس در زندگي شما چنين ميباشد؟ آيا روح القدس بروي تخت سلطنت زندگي شما نشسته است؟ يا آنكه با او مانند يك مهمان ناخوانده رفتار ميشود؟ بدون توكل روزانه ما بر وي که روح خداوند می باشد، راهي دیگر وجود ندارد تا ما ياراي تحمل فشارهاي روزهاي آخراین جامعه را داشته باشيم.
۶ )- ايمان قوي را تمرين كنيد
وقتي كه همه چيز به راحتي در زندگي پيش می رود، ايـــمان چــيز بسيار آسانـي می گردد . وقتيكه سلامتي و موفقيت وجود دارد، پرستش خداوند كار آساني است. امتحان ايمان زماني بیشتر می گردد كه تمامي موقعيتهاي زندگي در تلخی و ناکامی فرو می روند .
خداوند هر گز به ايمانداران باغچه ای پر از گل (بهشت برين) را وعده نداد. ما در يك دنياي آکنده از گناه زندگي مي كنيم."باران بروي عادلان و غير عادلان مي بارد. شريران موفق مي شوند. عدالت به ندرت غلبه پيدا ميكند".
بسیاری از مسیحیان که اعتراف به ایمان می کنند به آسانی مايوس می گردند، در اينجاست كه احتياج به تمرين ايمان قوي داريم. نوع ايماني كه هرگز وابسته به موقعيت ما نمی باشد. آنچنان ايماني منسجم است که با رویاروئی و با هرگونه مشکلات مقاوم و استوارتر مي شود,و ثابت مي ماند و آن به سبب اعتقاد راسخی به این امر مهم می باشد که " همه چيزها براي خيرييت آنانكه خـــداونــد را دوســت مي دارند، با هم در كار مي باشند"(روميان ۲۸:۸).
خداوند هرگز به ايمان وعده نمي دهد كه ما نسبت به مصيبت و سختی ها مصون خواهیم بود. چيزي كه خداوند وعده مي دهد اين است كه در "هنگام امتحان با ما راه خواهد رفت". اوبه ما وعده مي دهد كه "اگر از آبها بگذريم" ویا "از ميان آتش گذر کنیم " همراه ما خواهد بود.(اشعيا ۲:۴۳) و همچنين او می فرماید كه اگر "دروادي سايه موت نيز گذر کنیم" در آنجا نيز با ما خواهد بود(مرمور۴:۲۳ ).
كيفيت ايمان شما چگونه مي باشد؟ هنگاميكه زندگي شما تلخ و دشوارمي گردد, آيا به خداوند رجوع ميكنيد يا نسبت به او شك كرده و حتي نسبت به او كفر مي گوييد؟ يادگيري وعده هايي كه در كلام خداوند وجود دارد يكي از كليدهاي است كه می تواند ما را در زندگي ايمان خود محكم بهم متصل نماید .( فليپيان۶:۴ ،۷ :۱۱ ،۱۳ و۱۹) و زمانيكه با نبردها و درگیریهای زندگي مواجه ميشويم، با توسل در دعا بايد آنها را مطالبه كنيم.
۷ )- ديد جاوداني را نگاه داريد
ما مي بايد "در دنيا باشيم اما نه ازآن دنيا" (يوحنا ۱۷ : ۱۱ و ۱۶ ). اين يك اصل مهم ولی مشكل براي پيروي كردن است كه كشمكش هر روزه را برای ما بوجود مي آورد. چه بسيار آسان است كه چشمان خود را از روي خداوند برداشته و بجای آن بر روي دنيايي كه در آن زندگي مي نمائیم متمركز سازيم. فشار تقاضاها و خواسته های جسمانی روزمره بسيار زياد است. يكي از بزرگترين خواسته های ما آن است كه همسو و همراه این دنیا گردیم،مانند زبان، پوشاك، سرگرمي و ارزش های دیگر دنیوی. به همين دليل است كه دائما كتاب مقدس ما را تشويق مي كند كه خود را در این دنیا مانند "بيگانگان، تبعيد شدگان و غريبان" بشمار آوریم كه از اين دنيا عبور مي كنند (عبرانيان ۱۳:۱۱و اول پطرس ۱۱:۲).
به ما حكم شده "در آنچه که در بالاست تفكر كنيد نه در آنچه که بر زمين است"(كولسيان ۲:۳). كتاب مقدس به ما هشدارمی دهد "دلبستگی دنیوی نداشته و در آن احساس آسايش و آرامش نكنيم" (روميان ۲:۱۲ و اول يوحنا ۱۶و۱۵:۲).
در حقيقت عيسي مسیح فرمود: "از زندگي نفسانی بيزار باشيد "( يوحنا ۲۵:۱۲) وبرادرش يعقوب گفت:"دوستي با دنيا،دشمني با خدا مي باشد"( يعقوب ۴:۴).
از دنيا تنفر داشتن چه معني دارد؟ می بایستی از روندهای شريري كه در اجتماع به پيش ميروند، نفرت داشته باشيم. بايد از آن روند هائیکه خشونت و فساد را جلال داده و ارزش زندگي را كاهش ميدهد، دوری جوئیم . همچنانكه C.S LEWIS نوشته :" ما بايد مانند سربازانی زندگي كنيم كه پشت جبهه هاي دشمن مي جنگند، و راه را براي آمدن فرمانده بزرگ آماده مي كنند." به عبارت ديگر، بايد مشتاق آن روزي باشيم كه عيسي مسیح براي آوردن صلح ،عدالت و انصاف بر روي زمين از آسمان پديدار خواهد شد.
۸ )- در انتظار عيسي مسیح باشيد
با موارد ذکر شده فوق به این رهنمون نهايي ميرسيم و مايل هستیم كه در رابطه با زيستن براي عيسي مسیح در زمانهاي أخر، تاكيد كنیم که كتاب مقدس به وضوح به ما بشارت می دهد كه می بایستی درزندگي خویش "انتظار بازگشت عيسي مسیح را داشته باشيم" (تيطس ۱۳). اكثر مسيحيان چنان در دنيا گرفتار شده اند كه در مورد همه مسائل فكر ميكنند "جز بازگشت عيسي مسیح" . اين وضعيت غمگين و اسف بار بنظر می رسد، "زيرا كه بازگشت عیسی مسيح اميـــــــد مبــــــــــــــارك مــا مي بــاشد" (تيطس ۱۳:‌۲) و بازگشت او قطعی وحتمي می باشد.
مشكل ديگر اين است كه بسياري از مسيحيان اندکی از نبوتهاي كتاب مقدس مطلع هستند و در نتیجه نمي توانند در مورد بازگشت عیسی مسيح مشتاق وعلاقمند باشند. چگونه مي توانيد در مورد يك رخداد بزرگ خوشحال باشيد اگر در مورد آن چيزي ندانيد؟ جهل و نادانی باعث بي علاقگي ميشود و بي علاقگي نسبت به بازگشت عیسی مسیح نتيجه غم انگيزي در بر دارد و آن باعث می گردد كه از ديدگاه خود نسبت به ابدیت محروم شويم و هر نوع حس ضرورت نجات را براي کسانیکه ایمان نداشته و در شرف هلاک هستند از بين ميبرد و همچنين نيز قوه تحرک زندگي یک ایماندار مقدس را بي تفاوت مي سازد.
توجه داشته باشيد هنگامي كه شخصي ايمان راسخ دارد كه "عيسي مسیح بزودي بر خواهد گشت" و "هر لحظه اي ممكن است زمان بازگشت او باشد"، آن شخص به يك زندگي مقدس و سرشارازبشارت تشويق و امیدوار می گردد. دررابطه با قدوسيت ، يوحناي رسول ميفرمايد :..." لكن مي دانيم كه چون او ظاهر شود مانند او خواهم بود زيرا او را چنانكه هست خواهيم ديد و هر كس اين اميد را بروي دارد خود را پاك ميسازد چنانكه او پاك است."(اول يوحنا۳۲:۳). در رابطه با بشارت دادن، پطرس رسول مي نويسد كه تنها دليلي كه عيسي مسیح هنوز برنگشته اين است كـه " بلكه بر شما تحمل مي آورد چونكه نمي خواهد كسي هلاك گردد تا شاید همه به توبه گراييند"(دوم پطرس ۹:۳).
يك آيينه روحاني برای ایماندارانپولس رسول براي ما يك آينه روحانی فراهم مي سازد تا در دوران آخر زندگی دنیوی راهنماي ما باشد. او ميگويد كه ما بايد " بي ایمانی و شهوات دنیوی را ترك كرده، با خرد انديشي ،عدالت و ایمان در اين جهان زيست كنيم و آن اميد مبارك و تجلي جلال خداوند عظيم و نجات دهنده خود عيسي مسيح را انتظار بكشيم". (تيطس ۱۳:۲ -۱۲)
هنگامي كه به اين آيينه زندگی خود نگاه مي كنيد چه چيز را مي بينيد؟ آيا در مركز اراده خداوند قدم برميداريد؟ آيا به ارجعيت هاي زندگيتان نظم داده ايد تا خداوند را دررتبه اول قرار بدهيد؟ آيا بروي كلام خداوند ايستاده، هر چيزي را با آن ميسنجيد؟ ‌‌‌‌آيا به يك خداوندی که به مسائل شخصي شما متعهد ، دلسوز و قادر مطلق است ايمان داريد كه او به دعاها شما گوش داده و پاسخ ميدهد و هنوز معجزات به عمل مي آورد؟ آيا روزانه به قدرت روح القدس توكل داريد؟ آيا در عمل روزمره خود ايمان محكم را نشان داده و اجازه نمي دهيد بد بختي هاي زندگي شما را فرا گيرد؟ آيا ديد ابدي را نگه داشته، راحتي اين دنيا را ترك كرده ايد؟ آيا هرروز "انتظار بازگشت عيسي مسیح را داريد"؟ آيا "ربوده شدن در قلب شما وجود دارد"؟ آيا "آرزوی بازگشت مسیح بروي لبهاي شماست"؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر