۱۳۹۳ بهمن ۲۴, جمعه

نگرانی وليعهد بريتانيا از وضعیت مسیحیان خاورمیانه

ولیعهد بریتانیا گفته است که وی نگران وضعیت مسیحیان در خاورمیانه است. او تاکید کرده است که موارد آزار و اذیت مسیحیان در این منطقه ممکن است باعث شود تا در آینده تعداد بسیار اندکی از این افراد در خاورمیانه باقی بمانند.

به گزارش «محبت نيوز»، شاهزاده چارلز این سخنان را قبل از آغاز سفرش به چند کشور منطقه ایراد کرده است. او قرار است در این سفر شش روزه از اردن و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس، دیدار کند.
بر اساس گزارشها ولیعهد بریتانیا قرار است در اولین بخش از سفرش به منطقه با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، دیدار کند.
به گفته BBC، هدف اصلی از این دیدار اعلام همبستگی بریتانیا با مبارزه با نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) است.
اردن گفته است که مبارزه علیه داعش را گسترش می‌دهد.
در همین خصوص پیشتر ناصر جوده وزیر خارجه اردن گفت که گسترش حملات هوایی کشورش علیه مواضع گروه "دولت اسلامی" آغاز عملیات انتقام از این سازمان است.
آقای جوده در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت افزایش حملات اردن "آغاز انتقام ما" از کسانی است که خلبان معاذ الکساسبه را زنده در آتش سوزاندند.
روز سه‌شنبه هفته گذشته گروه "دولت اسلامی" ویدئویی منتشر کردکه در آن خلبان اردنی، معاذ الکساسبه، را در حال زنده سوزانده شدن نشان می‌داد.
ولیعهد بریتانیا در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی در عین حال گفته است که تعداد جوانان بریتانیایی که به افراط گرایی روی آورده‌اند، هشدار دهنده است.
پیشتر نیز شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس هشدار داد که مسیحیت با گذشت دو هزار سال به دلیل جفا و آزار و اذیت سازماندهی شده افراط گرایان، در حال نابودی در زادگاه خود، یعنی خاورمیانه است.و اکنون جهان در خطر از دست دادن چیزی با ارزش در جوامعی است که تاریخ آن‌ها به دوره عیسی مسیح باز می‌گردد و اکنون توسط شبه‌نظامیان افراطی و متعصبین تهدید می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر